تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۶۸۴۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هندیجان مشکلات زیست‌ محیطی فراوانی دارد
هندیجان مسائل و مشکلات زیست‌ محیطی زیادی دارد، شرکت‌های نفتی، چاه‌های نفت و گاز، آلودگی‌هایی که از سوی پتروشیمی‌های مستقر در ماهشهر از طریق دریا به هندیجان می‌رسد نیازمند بررسی و اخذ حق ‌و حقوق مردم هندیجان از آن‌هاست.

استقرار اداره مهم محیط ‌زیست در بندر هندیجان لازم و ضروری است، هندیجان دارای 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج‌ فارس است که باید به مسائل زیست‌ محیطی منطقه و آبزیان آن رسیدگی فوری و عاجل شود.

از این رو استقرار کامل و اجرایی آن در هندیجان باید صورت گیرد اداره محیط ‌زیست با بسیاری از مراکز دولتی، خصوصی و فعالان مردمی در این عرصه بخصوص شهرداری، انجمن‌های حامی محیط ‌زیست ارتباط نزدیک دارد.

هندیجان مشکلات زیست‌ محیطی زیادی دارد

علی گلمرادی نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان، اظهار داشت: همه ادارات باید در هندیجان مستقر شوند. استقرار ادارات حق مردم محروم هندیجان است.

وی افزود: یکی از ادارات مهم دولتی که باید هر چه سریع‌تر در این شهر مستقر شود، اداره محیط ‌زیست است که نیازمند حمایت‌های مسئولان در استان خوزستان و تعیین بودجه لازم در جهت خرید لوازمات اداری است.

نماینده مردم هندیجان بیان کرد: فرمانداری هندیجان با تلاش و زحمات زیاد خود توانسته این اداره را فعلاً مستقر کند اما استقرار آن فقط در حد تعیین رئیس نباشد. زمانی اداره مستقرشده که باید کارهای اجرایی را انجام دهد.

استان باید برای استقرار ادارات در هندیجان بودجه تزریق کند

رضا شعبانی از فعالان اجتماعی اظهار داشت: حفظ محیط ‌زیست یک مسئله مهمی است. بعضی از خطرات زیست ‌محیطی منطقه ما را تهدید کرده و لازم است برای افزایش آگاهی مردم نسبت به خطرات زیست ‌محیطی، اداره محیط ‌زیست در هندیجان استقرار پیدا کند تا مردم آگاه شوند که با محیط‌ زیست مهربان‌تر و در حفظ و پاکیزگی آن کوشا باشند.

وی افزود: بسیاری از مشکلاتی که برای محیط ‌زیست به وجود آمده در سال‌های اخیر عدم آگاهی مردم بوده، اگر اطلاع‌ رسانی شود و سطح آگاهی مردم را نسبت به حفظ محیط ‌زیست بالا ببریم این آگاهی بخشی می‌تواند به احیاء محیط‌ زیست کمک کند.

این فعال فضای مجازی بیان کرد: با آگاهی بخشی به شهروندان به ‌نوعی می‌توانیم از تخریب محیط ‌زیست ممانعت به عمل بیاوریم. با فرهنگ سازی و بهبود شرایط زندگی خود سعی و تلاش برای حفظ محیط‌ زیست سالم بکوشیم.

باید بافرهنگ سازی از تخریب محیط‌ زیست جلوگیری شود

 کاظم احمدی یکی از شهروندان هندیجانی اظهار داشت: افراد زیادی در سطح شهر وجود دارند که به محیط ‌زیست علاقه دارند. تمام دغدغه علاقه‌مندان این است که در زمینه‌های مختلف مانند مسائل فضای سبز، دفع زباله و پسماندها عزم جدی ایجاد شود.

وی افزود: مردم‌ دوست دار محیط ‌زیست هستند، اما یک رهبریت و مرکزیت را مطالبه می‌کنند که این انرژی‌های مردمی را جمع ‌آوری و در کانال‌های مناسب با عنوان حفظ محیط‌ زیست خود به ‌کارگیری کنند.

این فعال اجتماعی هندیجان بیان کرد: از طرف دیگر بعضی از ادارات که خیلی می‌توانند مهم باشند مثل تعزیرات حکومتی، ثبت‌اسناد، محیط‌ زیست و بنیاد مسکن روستایی و معاینه خودرو که می‌تواند اشتغال و درآمدزا باشند.

وی گفت: در فصل گرما رفتن در صف‌های طولانی معاینه خودرو در ماهشهر و ایستادن در این گرمای طاقت ‌فرسا واقعاً باعث دلسردی و دل ‌زدگی مردم می‌شود راننده حاضر است جریمه شود، اما در صف طولانی معاینه فنی ماهشهر نرود.

هندیجان مسائل و مشکلات زیست‌ محیطی زیادی دارد، شرکت‌های نفتی، چاه‌های نفت و گاز، آلودگی‌هایی که از سوی پتروشیمی‌های مستقر در ماهشهر از طریق دریا به هندیجان می‌رسد نیازمند بررسی و اخذ حق ‌و حقوق مردم هندیجان از آن‌ها  است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار