تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۶۸۴۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
بی‌برقی در اوج گرما؛
قطعی مکرر برق‌ مردم ایذه را کلافه کرده است‌
با شروع فصل گرما و افزایش بی سابقه دما، قطعی مکرر برق در شهرستان ایذه موجب نارضایتی مردم این شهرستان شده است.

با آغاز فصل گرما دمای هوای ایذه همانند دیگر شهرهای استان خوزستان تا مرز 50درجه سانتی گراد می‌رسد و در پی آن قطعی‌های مکرر برق موجب نارضایتی مردم این شهرستان شده است.

متاسفانه در شهرستان ایذه چراغ صنعت بطور تقریبی خاموش بوده و اکثریت مشترکان، مصرف کنندگان بخش‌های خانگی و تجاری هستند که میزان مصرف برق این شهرستان و قطعی‌های مکرر با توجه به نبود شرکت‌های صنعتی و... کمی نگران کننده است.

میثم محمودی شهروند ایذه‌ای با انتقاد از  اختلالات در شبکه توزیع برق که موجب نارضایتی مردم شده است، عنوان کرد: با توجه به اشتغال بنده در بازار و پرداخت به موقع قبض برق، تنها راه ارتزاق بنده از وسایل برقی سرمایشی است که قطعی مکرر موجب فساد اجناس انجمادی ما می‌شود که این موضوع موجب کوچک شدن سفره زندگیمان شده است.

نظری دیگر شهروند ایذه‌ای با اشاره به اینکه در روزگاری مردم ایذه تنها با یک پنکه دستی تابستان را به سر‌ می‌کرد، گفت: متاسفانه دمای هوای ایذه تفاوت چندانی با مرکز استان نداشته و قطعی مکرر برق موجب کلافگی مردم، خانواده‌ام و نوزاد 6ماهه ام می‌شود.

وی افزود: از مسئولان تقاضامندیم این مشکل را برطرف کنند.

قطعی‌ها بدون اطلاع رسانی صورت می‌گیرد

متاسفانه قطعی برق در ایذه به گونه‌ای شده است که در طول روز شاهد خاموشی بیش از 10 بار در نقاط مختلف هستیم،که این موضوع زندگی مردم را دچار اختلال کرده است.

کامیار نجفی دیگر شهروند ایذه‌ای عنوان کرد: در میان چهار سد بزرگ 2000مگاواتی قرار داشته باشی و در ساعت 14 برق شما را قطع شود واقعا جای تاسف دارد.

وی افزود: پیگیری‌های ما از اداره برق همه مثل همیشه بی‌نتیجه مانده، زیرا تلفن این اداره در زمان قطعی برق، همیشه مشغول است و در برخورد با مسئولان برق این شهرستان، موضوع را به گردن برق منطقه‌ای می‌اندازند و عنوان می‌کنند که خود ما هم از زمان قطع برق بی‌اطلاع هستیم.

نجفی گفت: با توجه به گرمای بیش از حد و استفاده همه مردم از وسایل سرمایشی این خاموشی‌ها و قطعی‌ها طبیعی است اما بهتر است این موارد به اطلاع مردم برسد تا برنامه‌ریزی داشته باشند. مردم حتما شرایط را درک می‌کنند اما مسئولان شرایط یکسانی را برای همه نقاط شهر در نظر بگیرند.

از زمان قطعی‌ها ما بی اطلاع‌ایم

ایوب سرشار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: کمبود آب پشت سدها موجب شده تا نیروگاه‌های برق آبی کشور نتوانند با ظرفیت کامل فعالیت کنند که این وضعیت نشان می‌دهد در تأمین برق برای مشترکان با بحران مواجه هستیم که همه باید دست به دست هم داده تا از آن عبور کنیم.

وی با اشاره به تفکیک حوزه‌های توزیع، انتقال و‌ تولید در برق، در‌خصوص زمان، مدت و منطقه قطعی برق، تشریح کرد: این اداره از زمان قطعی برق اطلاعی نداشته، زیرا قطعی‌ها توسط اداره برق منطقه‌ای در استان تعیین می‌شود.

مدیر اداره توزیع برق شهرستان ایذه گفت: اکثر قطعی‌ها معمولا در زمان پیک بار یعنی بین ساعات 13 تا 17 بوده است. 

سرشار افزود: در فصل داغ تابستان که گرمای هوا به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و طبق گزارش‌ها ادامه‌دار هم خواهد بود، تنها راهی که می‌تواند ما را از بحران نجات دهد، مدیریت مصرف است که حرف اول و آخر را در این زمینه می‌زند.

از روز گذشته نیز این خاموشی‌ها در سطح گسترده‌تری در حال وقوع است و تماس‌های مردمی نشان می‌دهد که عمده این خاموشی‌ها در مناطق سرقنات، بلوار مدرس، خیابان عبدالمجید کیانی و... اعمال می‌شود.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار