تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۱۶۸۴۸۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار رامهرمز:
شوری آب در چند روز گذشته حدود 7000 میکروموس بود/ اکنون وضعیت بهتر شده است
فرماندار رامهرمز با بیان این که EC آب شهرستان در حال حاضر حدود 3500 تا 3700 میکروموس بر سانتیمتر است، گفت: در چند روز گذشته EC آب رامهرمز به حدود 7000 میکروموس بر سانتیمتر رسیده بود که در حال حاضر وضعیت شوری آب بهبود پیدا کرده است. 

عبدالرضا احسانی نیا در خصوص مساله شوری آب این شهرستان اظهار کرد: چند روز گذشته آب شهرستان شور شد اما اکنون شرایط در شهرستان بهبود پیدا کرده است. وجود چمشه های آب شور در زمان کاهش میزان ورودی آب سد جره باعث شوری آب این شهرستان می شود.

وی افزود: رامهرمز از رودخانه جراحی برای تامین آب شرب استفاده می کند اما اکنون قرار است تا با وارد مدار کردن چندین چاه، آب این شهرستان از طریق این چاه ها تامین شود. با وارد مدار شدن این چاه ها دیگر یا از رودخانه جراحی برداشت انجام نمی گیرد یا اگر برداشتی هم انجام شود، بسیار ناچیز است.

فرماندار رامهرمز تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده با وارد مدار شدن این چاه ها مشکل شوری آب شهرستان به صورت کامل حل شود و مردم نیز مشکلی در بحث شوری آب شهرستان نداشته باشند.

احسانی نیا عنوان کرد: علاوه بر این موضوع مسئولان سد جره باید نسبت به رهاسازی بیشتر آب از این سد اقدام کنند تا کمتر شاهد شوری آّب شهرستان باشیم. علاوه بر این موضوع کشاورزانی که در بالادست اقدام به کشت برنج کرده اند، پالایش آب این کشت ها با ورود به رودخانه جراحی باعث شوری آب می شود.

وی با بیان اینکه EC آب شهرستان در حال حاضر حدود 3500 تا 3700 میکرو موس بر سانتیمتر است، گفت: در چند روز گذشته EC آب رامهرمز به حدود 7000 میکروموس بر سانتیمتر رسیده بود که در حال حاضر وضعیت شوری آب بهبود پیدا کرده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار