تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۶۸۵۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
آب مورد نیاز نخلستان های آبادان و خرمشهر رهاسازی شد
استاندار خوزستان گفت: با توجه به شوری بیش از حد آب رودخانه های بهمنشیر و اروند آب مورد نیاز برای کشت های دائمی بخصوص نخلستان های آبادان و خرمشهر رهاسازی شد.

غلامرضا شریعتی جمعه شب در برنامه افق روشن شبکه استانی خوزستان اظهار داشت: متاسفانه بدلیل خشکسالی کشت های دائم و بخصوص نخلستان های آبادان و خرمشهر در معرض خطر قرار گرفتند و سعی می کنیم با رهاسازی آب در تیرماه آب را به نخلستان ها برسانیم.

وی از اهالی و کشاورزان بالا دست کارون خواست نهایت همکاری را در برداشت نکردن از این آب داشته باشند تا نخلستان های آبادان و خرمشهر از خکشسالی حفظ شود.

شریعتی گفت:فرمانداران در طول مسیر رهاسازی آب با تشکیل تیم های نظارتی مدیریت می کنند تا آب به پایین دست برسد.

وی افزود:از مجتمع پرورش ماهی آزادگان و طرح های نیشکر نیز خواسته شده در زمان رهاسازی آب برداشتی نداشته باشند تا آب به ایستگاه مارد برای تامین آب کشاورزی آبادان و خرمشهر برسد.

استاندار خوزستان گفت:بعد از تامین آب مورد نیاز نخلستان های پایین دست اروندکنار، چوئبده و جزیره مینو خرمشهر آب مورد نیاز طرح های نیشکر و مجتمع پرورش ماهی آزادگان طبق سهمیه تامین می شود.

سهمیه آبادان از آب غدیر در هفته آینده کامل می شود

استاندار خوزستان گفت:طبق قولی که به مردم آبادان و خرمشهر در خصوص بهره برداری از طرح غدیر 2 در پانزدهم تیرماه دادیم این طرح در سیزدهم تیرماه به بهره برداری آزماشی رسید.

وی افزود:در زمان بهره برداری آزمایشی کمبود ها و مشکلاتی پیش می آید بخصوص اینکه برای پایداری و تثبت آب غدیر در 12 نقطه تجهیزات تنظیم نصب شده است.

شریعتی گفت:برای تامین آب شهرستان های آبادان، خرمشهر و شادگان کار بزرگی انجام شده و به تدریج مشکلات بخصوص در شهرستان آبادان کاهش می یابد. 

وی به اتمام خط لوله از مجتمع جامع آب آبادان به ایستگاه جمشید آباد به طول 15 اشاره کرد و بیان داشت:پس از تست فیزیکی این خط لوله آب مناطق جمشید آباد، ذوالفقاری و شهرهای اروندکنار و چوئبده از طرح غدیر تامین می شود. 

وی گفت:عملیات اجرایی خط لوله آب روستایی به طول 6 کیلومتری نیز در حال اجرا است و تا پایان تیرماه به روستاهای آبادان آبرسانی می شود.

استاندار خوزستان گفت: در هفته آینده به طور متوسط 130 تا 135 هزار متر مکعب آب با کیفیت از طرح غدیر به آبادان می رسد. 

وی افزود: همچنین 20 هزار متر مکعب آب از طرح غدیر و آب شیرین به آبادان اختصاص می یابد تا مشکل آب این شهرستان برطرف شود.

 خاموشی برق در استان اعمال نشده است

استاندار خوزستان گفت: شرکت توزیع برق اهواز در خصوص صرفه جویی برق در کشور رتبه اول و استان خوزستان رتبه دوم را به خود اختصاص داده و همین دلیل تاکنون در استان خاموشی برنامه ریزی شده اعمال نشده است.

وی اظهار داشت:در گرمای بالای 50درجه در استان تعطیلی اعلام می شود و همه دستگاه ها بجز بخش های عملیاتی و مراکز درمانی و خدماتی این دستور را عملی کنند.

شریعتی گفت:برخی از دستگاها از جمله فولاد خوزستان در خصوص مصرف برق صرفه جویی می کنند و برخی دستگاه نیز مجوز برای ادامه کار گرفتند.

بهره برداری آزمایشی از طرح غدیر 2 چهارشنبه شب با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو آغاز شد. 

با بهره برداری از خط غدیر 2 پیش بینی شده که روزانه150 هزار متر مکعب آب مورد نیاز آبادان و 100 هزار متر مکعب آب آشامیدنی خرمشهر از سد کرخه تا افق 1425 تامین کند.

برای تکمیل خط 2 هزار میلیمتری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه، پنج هزار و 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی طرح آبرسانی غدیر هزینه شده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار