تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۵۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ادامه آتش‌سوزی در بخش عراقی هورالعظیم؛
سوختن احشام و گاومیش‌ها به دلیل آتش‌سوزی در بخش ایرانی تالاب هور
معاون محیط  طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از ادامه آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبر داد و گفت: تاکنون 15 هزار هکتار از بخش عراقی این تالاب طعمه حریق شده است.

عادل مولا با اشاره به آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم اظهار کرد: آتش‌سوزی در بخش عراقی این تالاب همچنان ادامه دارد اما از شدت آن کاسته شده است.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام شده و بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، تاکنون 15 هزار هکتار از تالاب هورالعظیم در بخش کشور عراق طعمه حریق شده است.

مولا با اشاره به تصاویر منتشرشده درخصوص سوختن گاومیش‌ها در شهر رفیع بر اثر آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم گفت: در هفته گذشته دو نقطه در شمال تالاب هورالعظیم در بخش ایران دچار آتش‌سوزی شد که در اثر آن حدود 1800  هکتار از این تالاب در بخش ایرانی در آتش سوخت و گاومیش‌ها و برخی احشام نیز دچار آسیب شدند.

معاون محیط  طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آلودگی و دود متشرشده در روزهای گذشته در شهرهای خوزستان در پی آتش‌سوزی هورالعظیم، تصریح کرد: طبق گزارش شب گذشته به دلیل اینکه وزش باد به سمت کشور ما نبوده، دودی در شهرهای خوزستان بر اثر آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم انتشار نیافته است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار