تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۱۶۸۵۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه‌گذاران می‌توانند آب شرب مردم هندیجان را از دریا تامین کنند
پروژه‌های کم ‌آبی وجود دارد که باید تکمیل شوند، می‌توان مشکلات کم آبی منطقه جنوبی خوزستان را برطرف و آب مورد نیاز مناطق استان خوزستان را از دریا تأمین کرد. سرمایه گذاران می‌توانند آب خلیج فارس را در هندیجان برای مردم خوزستان شیرین کنند.

شهرستان هندیجان دارای 95 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است که می‌تواند بهترین منبع تأمین آب شرب منطقه و استان خوزستان باشد. بنابراین بهترین راه سرمایه‌گذاری دولت یا بخش خصوصی است.

از آنجایی که در بخش دولتی مشکلات اعتباری وجود دارد نمی‌توان انتظار سرمایه‌گذاری عظیمی را داشت بنابراین همیشه بخش‌های خصوصی می‌توانند بهترین گزینه باشند که در هندیجان بخش خصوصی درخواست خود را به مسئولان هندیجان داده است.

علی گلمرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: ما باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای برطرف کردن مشکلات مردم استفاده کنیم. سرمایه‌گذاران داخلی می‌توانند در همه جای ایران اسلامی سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: ما در هندیجان محروم می‌توانیم متفاوت کار کنیم، مسئولان باید از سرمایه‌گذاران واقعی که می‌خواهند در این شهرستان سرمایه‌گذاری کنند حمایت کرده و موانع سرمایه‌گذاری را برطرف کنند.

نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرستان هندیجان ظرفیت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری دارد، اما اولویت‌های ما در این شهر آب شرب، کشاورزی، صیادی و تأمین برق پایدار است.

مسئولان دولتی از سرمایه‌گذاران حمایت جدی کنند

رضا شعبانی از فعالان اجتماعی هندیجان اظهار داشت: مسئولان هندیجان موانع سرمایه‌گذاران را بررسی و اصلاح کنند. هندیجان محروم نیاز فوری به سرمایه‌گذاران دارد.

وی افزود: دولت توانایی سرمایه‌گذاری در همه کشور و در همه بخش‌ها را ندارد، بنابراین باید سرمایه‌گذاران دلسوز داخلی را برای کمک به دولت و برطرف کردن مشکلات مردم به‌کارگیری کنند. هندیجان نیاز فوری به آب شرب سالم دارد.

این فعال فضای مجازی بیان کرد: در این گرمای طاقت‌فرسا و عذاب گونه مسئولان باید به فکر تأمین آب و برق مردم باشند تا خدایی نکرده مشکلاتی در این حوزه برای مردم پیش نیایید. ما انتظار حمایت مسئولان از سرمایه‌گذاران را داریم.

محمود تازه‌رو رئیس شرکت آویژه که در بخش‌های تامین آب شرب از دریا سرمایه‌گذاری می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: با توجه به جلسات پی ‌در پی گذشته و صحبت‌هایی که انجام شد می‌توان گفت شهرستان هندیجان و مسئولان آن باید برای جذب سرمایه‌گذار بیشتر همت کنند.

بهترین بخش برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

وی افزود: انتظار ما به‌ عنوان یک سرمایه‌گذار همکاری‌های بیشتر است، مشکل مشخص و مشهود بی‌آبی شهرستان هندیجان و منطقه باید سریعاً برطرف شود ولی نیاز به تلاش و همت مضاعف مسئولان دارد.

پیمانکار شرکت آویژه بیان کرد: من خودم را معرفی کردم و به ‌عنوان یک سرمایه‌گذار وارد منطقه‌ای که دچار کم بی‌آبی است شده‌ و خواستار این بودم که سریعاً دست به‌کار شوم نه اینکه نامه بنویسم و ماه‌های بعد منتظر جواب آن باشیم.

تازه‌رو عنوان کرد: یک سرمایه‌گذار می‌خواهد با پول خود روی پروژه آب شرب هندیجان سرمایه‌گذاری کند اما موضوع جدی پیش نمی‌رود، فقط نامه ‌نگاری می‌کنند و باید نامه برسد به فلان شورا که آیا تأیید شود یا نشود.

برای جذب سرمایه‌گذار نامه نگاری کافی نیست

وی ادامه داد: من پیشنهادات خود را برای مسئولان هندیجان و به برخی از ادارات دیگر عنوان کرده‌ام اما هنوز نتیجه خاصی نگرفته‌ام. باید با همت مسئولان زحمت‌کش مشکلات برطرف شود.

پیمانکار شرکت آویژه تصریح کرد: بحران آب در مناطق آبادان و خرمشهر رسانه‌ای شده، به اداره آبفا آبادان پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی پروژه آب را عنوان کردیم اما باز هم کسی جدی وارد نشد انگار بحران بی‌آبی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد من این بود که از آب مورد نیاز را از سواحل بندر بحرکان استخراج کرده و شیرین‌سازی کنیم و بعد هم آب شیرین شده را به دولت بفروشیم تا به مردم برسانند. مقدار مصرفی آب شرب هندیجان در شبانه‌ روز 10 هزار متر مکعب پیش‌بینی‌ شده که باید از دریا گرفته و تصفیه شود.

مبلغ سرمایه گذاری فاز اول در هندیجان 80 میلیارد تومان است

تازه‌رو افزود: برای سرمایه‌گذاری روی پروژه آب‌‌رسانی و شیرین‌سازی آب شرب هندیجان در فاز اول دقیقاً مبلغ هشتاد میلیارد تومان لازم است. قطعاً آب تصفیه ‌شده به دولت فروخته می‌شود و دولت این آب را باید به مردم برساند.

وی گفت: بعد از تصفیه به ازای هر یک متر مکعب شیرین سازی آب بر اساس قیمت ارز و دلار از دولت روزانه مبلغ صد و هشتاد میلیون تومان باید دریافت کنیم. این آب برای هندیجان و روستای های هندیجان و بخشی از آن به ماهشهر فرستاده می‌شود.

رئیس شرکت آویژه بیان کرد: نمک حاصل از شیرین‌سازی آب را پتروشیمی‌ها از ما خریداری خواهند کرد، ما می‌توانیم در بندر بحرکان برای تأمین برق تجهیزات نیروگاه برق احداث خواهیم کرد. همچنین برای اشتغال‌زایی در منطقه بحرکان حوضچه‌های پرورش ماهی و میگو نیز راه‌اندازی خواهیم کرد.

می‌توانیم آب شرب هندیجان، ماهشهر، بندرامام و پتروشیمی‌ها را تامین کنیم

وی افزود: ما می‌توانیم با تجهیزات مناسب که در اختیار داریم روزانه چهل هزار متر مکعب آب را شیرین‌سازی کنیم و به هندیجان و ماهشهر پمپاژ کنیم. هزینه هر متر مکعب 4500 تومان است که روزانه 180 میلیون تومان می‌شود که دولت به ما بدهد و بنده در نظر دارم در فاز اول 80 میلیارد تومان در بندر بحرکان هندیجان سرمایه‌گذاری کرده و آب دریا را شیرین‌سازی تا آب شرب هندیجان، ماهشهر و پتروشیمی‌ها را تأمین کنم.

میرمحمد آقایی رئیس اداره آب و فاضلاب هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندر هندیجان اظهار داشت: این شرکت ضمن مراجعه به ما در این مورد همکاری لازم را داشته‌ایم و برای بررسی روند، پیمانکار را به منطقه بندر بحرکان برده‌ایم.

وی افزود: در این رابطه ما نمی‌توانیم اقدامات خاصی انجام دهیم مسئله باید از طریق استان یا کشور پیگیری و قراردادهای لازم امضا شود ما هم در شهرستان حسب دستور مقامات کشور همکاری و عمل می‌کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار