تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۶۸۵۶۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتاب‌های الکترونیک و روش‌های نوین وارد مدارس شود
نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر لزوم حرکت به سوی کتاب‌های الکترونیک و روش‌های نوین تدریس تاکید کرد.

سیده فاطمه ذوالقدر با انتقاد از اینکه حجم بالای کتب درسی خلاقیت را از دانش آموزان گرفته است، گفت: متاسفانه برنامه درسی مدارس با حجم کتاب‌ها همخوانی ندارد و جوابگو نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم متناسب‌سازی کتب درسی، افزود: برای یادگیری و اثربخشی بهتر و ایجاد خلاقیت در دانش آموزان باید حجم کتاب‌های درسی کاهش یابد زیرا تاکنون ارائه اطلاعات بالا به دانش آموزان کارایی لازم را نداشته است.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح نظام آموزشی کشور، ادامه داد: در برخی پایه‌ها و دوره‌های تحصیلی مشکلات آموزشی زیادی به چشم می‌خورد و نیاز است سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تشکیل کارگروه و پژوهش‌های مناسب نقاط ضعف نظام آموزشی را رفع و اصلاح کند.  

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه ارتقای کیفیت کتاب‌های درسی برای اثربخشی مناسب باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: معلمان نیز باید آمادگی لازم برای تدریس کتاب‌های درسی جدید را داشته باشند.

ذوالقدر با بیان اینکه برای اصلاح نظام آموزشی کشور می‌توان از توانایی و ظرفیت نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس استفاده شود، گفت: وزارت آموزش و پرورش می‌تواند با تعامل وهم‌افزایی مناسب با نمایندگان این مهم را مورد توجه قرار دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم با تاکید بر لزوم حرکت به سوی کتاب‌های الکترونیک و روش‌های نوین تدریس، ادامه داد: با استفاده از روش‌های نوین تدریس حجم بالای کتاب‌ها کاهش و از حافظه‌محوری به پژوهش‌محوری تغییر جهت و رویکرد می‌دهیم.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از قطع سالانه 15 میلیون درخت برای تولید کاغذ انتقاد کرد و گفت: استفاده از کتاب‌های الکترونیک باعث جلوگیری از قطع درختان، حفظ بهتر محیط زیست و کاهش آلودگی زیست محیطی می شود.
:
:
:
آخرین اخبار