تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۶۸۵۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آتش زدن مزارع آلودگی هوای دزفول را تشدید کرده است
رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت:علاوه بر پدیده ریزگردها که تنها در سال گذشته 100 روز هوای دزفول را آلوده کرد ، آتش زدن بقایای مزارع از سوی کشاورزان منطقه بر آلودگی هوای این شهرستان افزوده است.

فرهاد قلی نژاد در سومین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:متاسفانه دزفول در سال گذشته بارها با پدیده ریزگردها مواجه بوده و مشکلاتی برای سلامت شهروندان ایجاد کرده است .

وی از عدم تشکیل کمیته هوای پاک در دزفول انتقاد کرد و گفت:علاوه بر آلودگی ناشی از ریزگردها آلودگی ناشی از سوزاندن بقایای گیاه و کشت یکی دیگر از منابع آلودگی هوا محسوب می شود که با وجود آموزش فراوانی که در این خصوص ارائه شده باز هم شاهد تکرار آن هستیم.

قلی نژاد ادامه داد:متاسفانه اخیرا سرایت آتش از مزارع به جنگل های محدوده بخش چغامیش و مرکزی دزفول به وفور مشاهده شده است که تعدادی از متخلفان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند ولی قطعا پیگیری قضایی به تنهایی نمی تواند راهکار باشد و باید آموزش های لازم به کشاورزان بیشتر شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اظهار داشت:یگان های نظامی مستقر در این شهرستان به ویژه تیپ 292 زرهی در چندین نوبت بقایای گیاهان این یگان نظامی را آتش زدند که این تخلف به مراجع قضایی اطلاع داده شد .

وی در خصوص انبارهای فروش ضایعات در جاده صفی آباد نیز گفت:موضوع ساماندهی واحدهای غیرمجاز جمع آوری ضایعات در جاده صفی آباد پیش از این نیز مطرح شده ولی اقدام اساسی در این خصوص صورت نگرفته که تقاضا می شود این واحدها به مجتمع های صنعتی جابجا شوند.

قلی نژاد در خصوص دفع فاضلاب انسانی در زهکش بنوار شامی دزفول نیز گفت:با توجه به اعتراض اهالی روستای بنوار شامی و آلودگی هایی که از نظر زیست محیطی ایجاد می شود از سال 91 پیگیر این موضوع از طریق دادستانی هستیم ولی با وجود پیگیری انجام شده هنوز نتیجه ای حاصل نشده است .

وی افزود:علاوه بر فضولات انسانی پسماندهای دیگر و نخاله ها نیز در حاشیه این زهکش تخلیه می شوند و آبفا حاضر به پذیرش این فضولات به تصفیه خانه به علت آسیبی که به تصفیه خانه وارد می شود نیست .

وی با بیان اینکه دفع این فضولات نیازمند پیش تصفیه است گفت:از طرف دیگر اگر جلوی تخلیه این فضولات گرفته شود مکانی برای دفع آنها نیست و تانکرها به ناچار در مکان دیگری اقدام به تخلیه خواهند کرد لذا باید در این خصوص اقدام اساسی صورت گیرد.

امیر عیسی زاده سرپرست فرمانداری دزفول نیز در این نشست گفت:آبفا متولی ساماندهی این موضوع است و یا باید پیش تصفیه خانه احداث کند یا راهکار و طرح دیگری ارائه دهد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار