تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۵۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عقد قرارداد پژوهشی ۶ میلیاردی دانشگاه آزاد خوزستان با دستگاه‌های صنعتی
سرپرست دانشگاه آزاد خوزستان گفت: با توجه به ظرفیت بالای پژوهشی دانشگاه در سال ۹۷ این دانشگاه با صنایع خوزستان بیش از ۶ میلیارد تومان قرارداد پژوهشی منعقد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرج الله براتی اظهار داشت: دانشگاه آزاد خوزستان با اتکا به نیروی متخصص داخلی و به پشتوانه هیئت‌های اندیشه‌ورز دنبال توسعه استان خوزستان بر پایه پژوهش است.

وی افزود: هیئت‌های اندیشه‌ورز که از مطالبات جدی مقام معظم رهبری است با حضور علما و روحانیون طراز اول استان و کشور به شکل مرتب در حال تشکیل و برگزاری است.

سرپرست دانشگاه آزاد خوزستان درباره دیگر فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه آزاد بیان داشت: حمایت از کالای ایرانی و تامین مایحتاج دانشگاه از کالای ایرانی با اولویت تولیدات استان از دیگر مسایل فرهنگی است که از آغاز سال دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی و فرهنگی دانشجویی و اساتید گفت: دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان در زمینه رفع مسایل و مشکلات استان بویژه مسائل محیط زیستی ورود جهادی داشته و در مسایل خرمشهر و آبادان با همکاری سایر واحدها بیش از 8 کامیون حامل آب معدنی تامین و در بین مناطق محروم توزیع کرد.

براتی گفت: نسبت به مسایل مردم دغدغه و جدیت داریم و با تمام توان علمی و فنی و پژوهشی سعی می‌کنیم تا این مسائل را برطرف سازیم.

این استاد دانشگاه به مسائل آموزشی دانشگاه اشاره و افزود: با توجه به ظرفیت علمی بالای دانشگاه شاهد رشد چشمگیری در استقبال دانشجویان تحصیلات تکمیلی از این دانشگاه بودیم و بیش از یک هزار نفر در مصاحبه دکتری این دانشگاه شرکت کردند.

وی بیان داشت: برای سال تحصیلی جدید در 7 رشته جدید آموزشی در مقاطع ارشد و دکتری ظرفیت‎‌سازی شده و از مهرماه دانشجو در این رشته‌ها پذیرش می‌شود.

سرپرست دانشگاه آزاد خوزستان با اشاره به توان بالای پژوهشی دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه از پتانسیل اساتید مومن و متخصصی برخوردار است که می‌تواند روند توسعه استان را تسریع دهد و این آمادگی در دانشگاه است که نیازهای دستگاه‌های مختلف را چاره‌اندیشی کند.

وی با اشاره به عقد قراردادهای پژوهشی بیش از 6 میلیارد تومانی این دانشگاه برای نخستین بار با دستگاه‌های استان بیان داشت: راهبرد دانشگاه به عنوان یک موسسه غیردولتی کاهش اتکا به درآمدهای شهریه‌ای است.

براتی ادامه داد: تفاهم نامه های پژوهشی با صنایع فولاد، حفاری، مناطق نفت خیز و چند دستگاه دیگر منعقد شده است. همچنین بیش از 12 طرح پژوهشی نیز در داخل دانشگاه تصویب شده است که این روند می‌تواند نویدبخش یک جهش علمی در استان باشد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار