تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۱۶۸۷۱۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان:
سامانه ستاد در استان باید یک متولی داشته باشد
معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان گفت: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) باید در استان یک متولی داشته باشد تا برای حل مشکلات به آن مراجعه کنیم. 

کوروش منجزی در همایش سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) که روز دوشنبه، 25 تیرماه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به الزامات، تمام معاملات باید از طریق این سامانه صورت گیرد. این سامانه مزیت‌هایی دارد که مهم‌ترین آن، شفافیت و صحت عملکرد است.

وی افزود: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، یک سامانه نوپا است و باید پاسخگوی نیازهای متنوع هزینه‌ای دستگاه‌ها باشد. تنوع هزینه‌های دستگاه‌ها بسیار زیاد است. این سامانه باید به گونه‌ای طراحی شود که بتواند تنوع هزینه‌ها را پوشش دهد. یکی از مشکلات این سامانه، کند بودن آن است که باید این مشکل برطرف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما، عدم استقبال بازارهای بومی از این سامانه است. به گونه‌ای که گاهی خود ما به آن‌ها کمک می‌کنیم تا در سامانه ثبت‌نام کرده و خدمات خود را از این طریق ارائه دهند. هزینه‌های ثبت‌نام و طولانی بودن فرایند ثبت‌نام از دیگر مشکلات ما هستند.

منجزی گفت: عدم خرید مستقیم خدمات، یکی دیگر از مشکلات ما است. باید سامانه به گونه‌ای طراحی شود که خدمات را بتوانیم از برخی تامین‌کنندگان دریافت کنیم. همچنین اغلب می‌بینیم قیمتی که برای کالاها در سامانه وارد می‌شود، از قیمت بازار بسیار بالاتر است و این سامانه به گونه‌ای در حال ایجاد یک انحصار است. باید امکاناتی ایجاد شود که خارج از سامانه نیز امکان خرید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: البته این هزینه بالا می‌تواند به دلیل هزینه خرید ایران‌کد یا هزینه‌هایی باشد که باید برای ثبت در سامانه پرداخت شود. همچنین در مناقصات هزینه‌هایی از برنده مناقصه دریافت می‌شود که پیمانکاران از این مساله شکایت دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی خوزستان افزود: همانطور که می‌دانید فرایند ابلاغ و تخصیص طولانی است و بسیاری از معاملات ما به صورت تعهدی انجام می‌شود. باید در این سامانه نیز این شیوه معامله پیش‌بینی شود. همچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت پاسخگوی مشکلات ما در سامانه نیست. باید این موضوع در استان یک متولی داشته باشد تا برای حل مشکلات به آن‌ها مراجعه کنیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار