تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۱۶۸۷۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار گلایه کرد:
عدم‌حفرچاه‌های‌آب در ایذه با وجودتصویب در ستادخشکسالی
فرماندار ایذه با بیان اینکه از سال گذشته اعلام کرده بودیم که ایذه تنش آبی خواهد داشت، گفت: متاسفانه از سال گذشته تاکنون کار حفر چاه های آب به منظور تامین آب شرب شهرستان انجام نشده است و در این زمینه انتظار داریم تا نسبت به حفر چاه های مدنظر اقدام شود. 

مصطفی سمالی در جلسه شورای آب و برق استان که روز دوشنبه 25تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در بهمن ماه سال گذشته در جلسات ستاد خشکسالی استان اعلام کردیم که ایذه امسال تنش آبی خواهد داشت. بر این اساس سال گذشته تصمیماتی گرفته شد تا با توجه به کمبود آب شهرستان تعدادی چاه آب در ایذه حفر شود.

وی افزود: متاسفانه از سال گذشته تا کنون کار حفر چاه های آب به منظور تامین آب شهرستان انجام نشده است و در این زمینه انتظار داریم تا نسبت به حفر چاه های مد نظر اقدام شود.

فرماندار ایذه با بیان اینکه از مسولانی که کمک کرده اند ایذه تاکنون با بحران آب مواجه نشود تشکر می کنم،  تصریح کرد: قرار بود در شهرستان ایذه حدود 2 هزار متر چاه حفر شود تا مشکلات شهرستان در بحث تامین آب شرب حل شود اما از این میزان تا کنون 2 حلقه چاه حفر شده و باقی چاه هایی که باید حفر می شد تا کنون حفر نشده اند.

سمالی بیان کرد: 2حقله چاه آبی نیز که در شهرستان حفر شده تا کنون تجهیز نشده است و امکان برداشت آب از آن ها وجود ندارد. 

وی ادامه داد: در حوزه آب شهری در برخی از نقاط شهر با مشکلاتی فراوانی در بحث شبکه و ظرفیت آن مواجه هستیم و باید این مشکلات هرچه سریعتر حل شوند. شبکه توزیع آب در برخی از مناطق در ایذه مانند منطقه محمد رسول الله با مشکلاتی مواجه است و باید اقداماتی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان انجام بگیرد تا شاهد حل مشکلات باشیم.

فرماندار ایذه اظهار کرد: در منطقه محمد رسول الله که شبکه توزیع مشکلات فراوانی دارد، حدود 4 ماه است که با تانکر به مردم آبرسانی می کنیم و مشکل بسیار حاد است و انتظار داریم تا هرچه سریعتر برای حل مشکلات این منطقه و سایر مناطق در ایذه اقدام شود.

سمالی خاطرنشان کرد: چاه های آب در ایذه ژنراتور دیزلی ندارند و هر زمان که برق قطع می شود، شهرستان در بحث آب با مشکل مواجه می شود و در این زمینه انتظار داریم تا نسبت به تامین ژنراتورهای مورد نیاز چاه های آب در ایذه اقدام شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار