تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۶۸۷۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست فرمانداری رامشیر هشدار داد:
کاهش شدید سطح رودخانه جراحی
سرپرست فرمانداری رامشیر با بیان اینکه تاسیسات مشراگه رامشیر برای تامین آب روستاهای این شهرستان بر روی رودخانه جراحی قرار دارد، گفت: سطح آب رودخانه جراحی به شدت پایین آمده است و در صورتی که آب در این رودخانه رهاسازی نشود، امروز یا فردا در بحث تامین آب شرب مردم در روستاهای رامشیر با بحران مواجه خواهیم شد و آب همه روستاها قطع خواهد شد. 

سید مجید حسینی نژاد در جلسه شورای آب و برق استان که روز دوشنبه 25تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در جلسات گذشته شورای آب و برق استان دو مصوبه در بحث آب شهری شهرستان رامشیر در نظر گرفته شد که در حال حاضر هر دو مصوبه بر روی زمین است و اقدامی برای انجام آن ها صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه طرف مدنظر ما برای حل مشکلات، سازمان آب و برق خوزستان است، افزود: یکی از این مصوبه ها بحث تعمیرات خط انتقال آب تاسیسات امیدیه یک به سمت رامشیر است که حدود 10 کیلومتر هر روز با شکستگی مواجه می شود.

سرپرست فرمانداری رامشیر تصریح کرد: تعمیرات 7 کیلومتر از خط انتقال آب تاسیسات امیدیه یک به سمت رامشیر اضطراری است زیرا هر روز با شکستگی مواجه است و هر شکستگی نیز به معنی بهم خوردن تعادل در بحث تامین آب مردم در شهرستان است.

حسینی نژاد با بیان اینکه کمتر از ظرفیت مورد نیاز رامشیر به شهرستان آب می دهند، ادامه داد: باید حداقل در روز 14 هزار متر مکعب آب به رامشیر داده شود اما در حال حاضر روزانه کمتر از 11هزار متر مکعب آب به شهرستان داده می شود. برای آنکه بخواهیم شرایط تامین آب شرب مردم در رامشیر را در حالت متعادل نگه داریم باید شکستگی های خط انتقال آب به رامشیر هرچه سریعتر تعمیر شوند.

وی گفت: تعمیرات این شکستگی ها جز مصوبات جلسات قبلی شورای آب و برق خوزستان است و سازمان آب و برق باید آن ها را اجرایی می کرد. در این زمینه انتظار داریم هرچه سریعتر نسبت به تعمیر این خطوط انتقال آب به شهرستان رامشیر اقدام شود تا در بحث تامین آب شرب مردم با مشکل مواجه نشویم.

سرپرست فرمانداری رامشیر با بیان اینکه متاسفانه در برخی از تاسیسات انتقال آب با قطعی برق فراوانی مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: اگر امکان آن وجود داشته باشد تا در این تاسیسات به صورت همزمان از شبکه برق رامشیر و ماهشهر استفاده شود، می توان با نصب یک کلید دو طرفه در زمان قطعی برق در منطقه برق مورد نیاز تاسیسات از منطقه دیگر تامین شود تا شاهد قطعی آب در مناطق نباشیم. 

حسینی نژاد با بیان اینکه تاسیسات مشراگه رامشیر برای تامین آب روستاهای این شهرستان بر روی رودخانه جراحی قرار دارد، گفت: سطح آب رودخانه جراحی به شدت پایین آمده است و در صورتی که آب در این رودخانه رها سازی نشود، امروز یا فردا در بحث تامین آب شرب مردم در روستاهای رامشیر با بحران مواجه خواهیم شد و آب همه روستاها قطع خواهد شد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار