تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۶۸۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان :
تنها راه علاج مشکل آب ایذه انتقال آب از سد کارون 3 است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه تنها راه علاج مشکلات ایذه طرح انتقال آب از کارون 3 است، گفت: مساله اساسی در بحث تامین آب شرب مورد نیاز مردم در ایذه آن است که این شهرستان مشکل تولید آب دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه تنها راه علاج مشکلات ایذه طرح انتقال آب از کارون 3 است، گفت: مساله اساسی در بحث تامین آب شرب مورد نیاز مردم در ایذه آن است که این شهرستان مشکل تولید آب دارد. 

صادق حقیقی پور در جلسه شورای آب و برق استان که روز دوشنبه 25تیرماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به مشکلات آب شهرستان ایذه اظهار کرد: مساله اساسی در بحث ایذه آن است که این شهرستان مشکل تولید آب دارد.

وی افزود: برای شهرستانی مانند ایذه که حدود 40 هزار مشترک دارد، باید در حالت نرمال حدود 60 تا 65 هزار متر مکعب آب تولید شود تا بتوان نیاز آبی مردم را تامین کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: با توجه به شرایطی که در شهرستان ایذه وجود دارد، در حال حاضر تولید آب در این شهرستان به حدود 33 هزار متر مکعب در شبانه روز رسیده است و از حالت نرمال فاصله دارد.

حقیقی پور با بیان اینکه سطح آب های زیر زمینی استان افت کرده است، تصریح کرد: در سال 95 مجموع آبدهی چاه های استان 44 هزار متر مکعب در شبانه روز بود اما در فروردین ماه سال 97 این عدد به 30 هزار متر مکعب در شبانه روز کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه تنها راه علاج مشکلات آب ایذه طرح انتقال آب از کارون 3 است، گفت: سازمان آب و برق خوزستان در تاریخ 17 مردادماه نامه ای به ما زد که یک حلقه چاه در ایذه حفر کرده اند و شرکت آبفا آن را تجهیز کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه طرح آبرسانی ایذه با سازمان آب و برق است اما برای همکاری با این سازمان برخی از کارها را ما انجام می دهیم، ادامه داد: به سرعت و پس از اطلاع از این نامه، نسبت به تدارک تجهیزات اقدام کردیم و به محض تامین تجهیزات مورد نیاز نسبت به تجهیز چاه حفر شده در ایذه اقدام خواهیم کرد.

حقیقی پور اظهار کرد: حتی اگر سه حلقه چاه دیگر نیز در ایذه حفر شود به استانداردهای مدنظر در بحث تامین آب شرب موردنیاز مردم این شهرستان نخواهیم رسید زیرا علاوه بر فرسودگی بخش هایی از شبکه توزیع آب در ایذه، میزان آب مورد نیاز با میزان آب تولید شده در شهرستان تفاوت بسیار زیادی دارد.

وی در خصوص مشکلات آب شهرستان رامشیر اظهار کرد: شبکه توزیع آب در شهرستان رامشیر بسیار فرسوده است و حتی اگر از طریق این شبکه حدود 20 هزار متر مکعب در شبانه روز آب به رامشیر تخصیص داده شود، مشکلات آبی این شهرستان حل نخواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان ادامه داد: باید شبکه توزیع آب در شهرستان رامشیر اصلاح شود تا شاهد پرتی آب در این شبکه نباشیم و میزان آبی که وارد آن می شود را به خوبی در میان مردم توزیع کنیم. 

حقیقی پور خاطرنشان کرد: در صورتی که امکان افزایش میزان آب تخصیصی به رامشیر وجود داشته باشد، می تواند بخشی از مشکلات این شهرستان حل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار