تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
کد خبر: ۱۶۸۷۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
EC آب رامهرمز حدود 12هزار میکروموس است
فرماندار رامهرمز با بیان اینکه اکنون EC آب در این شهرستان حدودا 12هزار میکروموس بر سانتیمتر است، گفت: از سازمان آب و برق درخواست داریم که حدود یک هفته آب را پشت سد جره به میزان مشخصی رهاسازی کند تا شوری آب در شهرستان کاهش پیدا کند و مردم بتوانند از آب شرب با کیفیت مناسب برخوردار شوند. 

عبدالرضا احسانی نیا در جلسه شورای آب و برق استان که روز دوشنبه 25تیرماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر EC آب در شهرستان رامهرمز حدودا 12هزار میکرو موس بر سانتی متر است و در این زمینه با بحران مواجه هستیم.

وی با اشاره به علت شوری آب این این شهرستان، افزود: یک چشمه آب شور که در پایین دست قرار دارد، آبی که از رودخانه به سمت شهرستان می آید را شور می کند.

فرماندار رامهرمز تصریح کرد: سازمان آب و برق خوزستان یک خط انتقال آب در منطقه دارد. در این زمینه اگر این سازمان اجازه دهد از طریق این خط آب مورد نیاز شهرستان را از پشت سد جره برداشت کنیم، دیگر شهرستان مشکلی در بحث کیفی آب نخواهد داشت.

احسانی نیا عنوان کرد: سه چاه در منطقه کیمه شهرستان وجود دارد که نیاز است مورد تعمیر قرار بگیرند. همچنین شهرستان به احداث دو چاه جدید نیز نیاز دارد زیرا در شهرستان حدود 30 هزار انشعاب آب وجود دارد و باید تولید آب در رامهرمز افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هیچگونه کشت محصولات کشاورزی در شهرستان نداریم، ادامه داد: از سازمان آب و برق درخواست داریم که حدود یک هفته آب را پشت سد جره به میزان مشخصی رها سازی کند تا شوری آب در شهرستان کاهش پیدا کند و مردم بتوانند از آب شرب با کیفیت مناسب برخوردار شوند.

فرماندار رامهرمز خاطرنشان کرد: 18 حلقه چاه در شهرستان وجود دارد و اگر سه چاه دیگر نیز به این چاه های فعلی اضافه شود می توان گفت که تا حدودی مشکل آب را می شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار