تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۱۶۸۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کشف مخزن 8هزارلیتری سوخت قاچاق در شمال خلیج‌فارس
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت:ماموران گشت ساحلی پایگاه دریابانی ماهشهر روز یکشنبه یک مخزن هشت هزار و400لیتری سوخت قاچاق (گازوئیل) حین کنترل و بازرسی آبهای شمال غرب خلیج فارس را کشف و توقیف کردند.

سردار عبدالله نظرپور افزود:این مخزن سوخت قاچاق معروف به 'چتری' که به صورت شناور روی آب بود قبل از خروج از آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس به دست ماموران انتظامی افتاد و به یکی از مناطق ساحلی خوزستان انتقال یافت.

وی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد قاچاقچیان مواد سوختی با تهیه جاسازهای مختلف و در مخازن پلاستیکی ( چتری) قصد داشتند در فرصتی مناسب و به دور از چشم ماموران این مقدار سوخت را از طریق دلالان حوزه خلیج فارس به فروش برسانند.

فرمانده مرزبانی ودریابانی خوزستان افزود:در سال های اخیر قاچاق گازوئیل به دلیل سود سرشار حاصل از فروش آن و تقاضای بالا، بعد از کالای خانگی در بین قاچاقچیان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

به گفته سردار نظرپور به علت اختلاف قیمت بهای داخلی گازوییل با بهای فوب (پایه) خلیج فارس ، قاچاق سوخت به صورت پراکنده ولی سازمان یافته در مناطق ساحلی استان وجود داشته است.

پارسال بیش از 350هزار لیتر سوخت قاچاق(گازوییل) قبل از خروج از کشور در مناطق ساحلی استان و آبهای شمال غرب خلیج فارس توقیف و سوخت مکشوفه قاچاق تحویل نماینده شرکت ملی پخش فراورده های نفتی شد.

در برخی موارد نیز آلودگی ناشی از نشت سوخت قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج فارس گزارش شده است. 

مقام معظم رهبری بارها بر مبارزه مستمر و بدون ملاحظه و مماشات با پدیده قاچاق سازمان یافته تاکید کرده اند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار