تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۶۸۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم دزفول:
طرح‌انتقال‌آب از سرشاخه رودخانه دز 20سال‌پیش تصویب‌شد
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت:طرح انتقال آب از سرشاخه های رودخانه دز 20 سال پیش در سکوت کامل خبری تصویب شد.

عباس پاپی زاده روز دوشنبه در آئین تجلیل از کارکنان بهزیستی دزفول با بیان اینکه طرح انتقال آب از سر شاخه های رودخانه دز به سالها پیش بر می گردد افزود: اجرای این طرح بزرگترین ظلم در حق مردم خوزستان و لرستان بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح انتقال آب در سال 89 وارد مراحل پایانی شده و سرانجام آب دز منتقل شد گفت:افراد سیاسی و مدعی امروز در آن زمان با تصور اینکه انتقال آب در لرستان انجام می شود و ربطی به خوزستان ندارد سکوت اختیار کردند و اکنون فریاد می زنند.

وی با بیان اینکه اجازه نخواهیم داد طرح جدیدی در خصوص انتقال آب از سرشاخه های دز اجرا یا آغاز شود گفت:با توجه به اینکه پدیده ریزگرد 22 استان کشور را متاثر کرده لذا با نمایندگان دیگر استان ها در این خصوص هماهنگی شده تا برداشت آبی از استان خوزستان انجام نشود و اجازه اینکار داده نخواهد شد.

پاپی زاده گفت:طرحهای در حال اجرا در زمینه انتقال آب از سرشاخه رودخانه های خوزستان نیز با تلاش نمایندگان متوقف شدند.

مجلس با تصویب قانون جامع حمایت از معلولان پشتیبانی کرد

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان داشت:مشکلات زیادی در حوزه معلولان وجود داشت که با تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی بخش عمده ای از این موانع برداشته شد.

پاپی زاده افزود:دولت و مجلس در حد توان برای حل مشکلات معلولان و تامین مسکن،تجهیزات موردنیاز و دیگر خدمات تلاش می کنند ولی در این میان خیرین نقش ویژه ای در یاری رسانی به این قشر ایفا کرده اند.

وی با اشاره به فعالیت مجلس در حمایت از معلولان گفت:پارسال قانون جامع حمایت از معلولان در مجلس تصویب شد و برخی موانع که سد راه معلولان بود برداشته شد.

وی افزود:با توجه به اینکه اکثر خانواده هایی که 2 معلول دارند از بضاعت مالی خوبی برخوردار نیستند مسکن آنها از سوی دولت تامین می شود که امیدواریم تا پایان سال 97،مسکن تعداد زیادی از این خانواده ها طبق این قانون تامین شود.

پاپی زاده اظهار داشت:در حال حاضر تعداد زیادی از معلولان مستمری دریافت نمی کنند که با پیگیری انجام شده در تلاش هستیم تا پایان امسال مستمری این افراد معلول برقرار شود و این قشر در تامین هزینه ها امنیت داشته باشند. 

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی بیان داشت:در خصوص هدفمندی یارانه ها نیز مجلس در راستای حمایت از معلولان دولت را تکلیف کرد با قطع یارانه افراد توانمند و در نظر گرفتن این منبع برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، مستمری آنها را پرداخت کند که البته اجرای این مصوبه با اعتراض برخی افراد همراه بود.

وی در ادامه به تشریح وضعیت سرمایه گذاری در دزفول پرداخت و گفت:با هدف گذاری هایی که در سال 97 شده در تلاش هستیم بخش بزرگی از جامعه معلولان را با حمایت سرمایه گذاران خودکفا کنیم و اشتغال پایداری برای قشر معلولان داشته باشیم.

وی افزود:در صنایع بزرگ در دزفول جهش خوبی داشته ایم که اگر این جهش و حضور بخش خصوصی در صنایع کوچک نیز پررنگ شود در ایجاد اشتغال برای معلولان موثر خواهد بود.

نماینده مردم دزفول ضمن انتقاد از اجرانشدن قانون سه درصد استخدام معلولان گفت:در حال حاضر هشت بیمارستان در دزفول در دست ساخت است که امیدواریم با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال برای جوانان دزفولی فراهم شود.

بیمارستان تخصصی زنان و زایمان دزفول تکمیل شد

وی افزود:نخستین بیمارستان تخصصی زنان و زایمان دزفول که نمونه آن در استان خوزستان وجود ندارد شامل 110 تختخواب است که کلیه تخصص های مربوط به بانوان در این بیمارستان پیش بینی شده است.

پاپی زاده با بیان اینکه این بیمارستان 100 درصد تکمیل شده است گفت:با اخذ مجوزهای لازم اکنون در حال جذب نیرو برای این بیمارستان هستیم .

وی افزود:با بهره برداری از این بیمارستان برای 400 نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شدکه بانوان در این بیمارستان سهم ویژه ای برای استخدام خواهند داشت و با بهره برداری از این بیمارستان یک خلا تاریخی در بخش درمان در شهرستان دزفول پر خواهد شد.

وی اظهار داشت:بیمارستان تامین اجتماعی دزفول نیز با 70 درصد پیشرفت در حال ساخت است و پیش بینی می شود تا پایان سال به بهره برداری برسد که با تکمیل و بهره برداری از آن بیماران با داشتن دفترچه تامین اجتماعی از خدمات رایگان بهره مند خواهند شد.

وی افزود:بیمارستان تامین اجتماعی دزفول بزرگترین بیمارستان تامین اجتماعی خوزستان خواهد بود که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای 400 تا 500 نفر فراهم می شود.

پاپی زاده به ساخت بیمارستان 400 تختخوابی یازهرا(س) دزفول نیز اشاره کرد و گفت:این بیمارستان با 40 درصد پیشرفت در حال ساخت است و امیدواریم تا یکسال آینده فاز نخست آن بهره برداری شود.

نماینده مردم دزفول گفت:علاوه بر این بیمارستان ها ساخت چهار بیمارستان نیز در بخش های سردشت،شهیون،شهر حمزه و بخش مرکزی در برنامه است که بیمارستان خیبر 100 درصد ساخته شده و نخستین بیمارستان روستایی دزفول طی سه ماه آینده بهره برداری خواهد شد.

فریدون عبدی رئیس بهزیستی دزفول نیز گفت: بیش از 35 وظیفه سازمانی و 250 نوع فعالیت بر عهده بهزیستی است که جامعه هدف گسترده ای از تولد تا سالمندی،طلاق ، اعتیاد ، مهد کودک تا دانشگاه،مشاوره تا اورژانس اجتماعی، تکدی گری تا دختران فراری،کودکان کار تا زنان بی سرپرست و معولان را شامل می شوند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت کارکنان بهزیستی افزود:مطالبات از سازمان بهزیستی زیاد است که تلاش می شود طبق قانون ارائه شوند.

اشتغال خواسته معلولان دزفول

یکی از معلولان دزفول در حاشیه این آئین ضمن انتقاد از بی توجهی نسبت به برخی معلولان گفت: با وجود داشتن مدرک تحصیلی بیکار هستم.

وی خواستار توجه مسئولان و ایجاد اشتغال برای معلولان شد.

نماینده مردم دزفول نیز گفت:با توجه به اینکه بهزیستی توانایی پرداخت مستمری به تمام افراد مددجو را ندارد با تصویب قانونی در مجلس از پارسال بخش عمده ای از معلولان مستمری دریافت می کنند .

پاپی زاده ضمن انتقاد از اجرانشدن قانون سه درصد استخدام افراد معلول در ادارات دولتی گفت:باید حداقل امکانات برای معلولان فراهم شود.

در این آئین از تلاشگران و نیروهای بهزیستی دزفول تقدیر به عمل آمد.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
داود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
0
0
جناب پاپی زاده

برده داری نیز زمانی قانون رسمی بود اما با مبارزه خستگی ناپذیر افرادی مثل مارتین لوتر کینگ بالاخره ان قانون ظالمانه لغو شد.
:
:
:
آخرین اخبار