تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۱۶۸۷۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهمیه آب غدیر آبادان به 135 هزار متر مکعب افزایش یافت
مدیر اداره آبفای آبادان گفت:سهیمه آب غدیر آبادان از 95 هزار مترمکعب به 135 هزار متر مکعب در روز افزایش یافته که نتیجه آن کاهش میزان شوری و سختی آب آبادان است.

علیرضا خلیلی نیا سه‌شنبه افزود: افزایش سهمیه آب آبادان به 135 هزار مترمکعب از طرح غدیر موجب شد تا برداشت آب از رودخانه بهمنشیر برای تامین آب آبادان به صفر برسد. 

وی میزان سختی و شوری آب در آبادان را 2 هزار میکروموس بیان کرد و افزود: از امروز شهروندان آبادانی به ‌طور ملموسی شاهد کاهش میزان شوری و سختی آب آشامیدنی خواهند بود.

خلیلی نیا گفت: با افزایش سهیمه آب آبادان از طرح غدیر مناطق ذوالفقاری و جمشیدآباد آبادان که آب آنها از تصفیه‌خانه جمشیدآباد تامین می‌شود و در چند وقت گذشته شاهد افت فشار و قطعی آب بودند دیگر قطعی آب نخواهند داشت.

** خط هزار اروندکنار از فردا وارد مدار می‌شود

مدیر اداره آبفای آبادان گفت:با تکمیل خط هزار از تصفیه‌خانه جامه آب شهرستان آبادان به تصفیه‌خانه جمشیدآباد و تست خط لوله، آب شهرهای اروندکنار و چوئبده از روز چهارشنبه از طرح غدیر تامین می‌شود.

وی بیان کرد:این خط چهارشنبه هفته جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تمام نقاط شهرآبادان و شهرهای اروندکنار و چوئبده از آب باکیفیت و پایدار برخوردار خواهند شد.

خلیلی نیا گفت:درصورتی‌که خط انتقال آب غدیر به شهرستان آبادان دچار مشکل شکستگی نشود آب آبادان دیگر مشکلی نخواهد داشت.

شاخص استاندارد آب شرب یک هزار و 200 میکروموس است که با توجه به شکستگی لوله فاز 2 طرح غدیر این شاخص در مواردی در آبادان و خرمشهر به 12 هزار میکروموس نیز رسید که اعتراض شهروندان را به دنبال داشت. 

با بهره‌برداری از خط غدیر 2 پیش‌بینی‌شده که روزانه150 هزار مترمکعب آب موردنیاز آبادان و 100 هزار مترمکعب آب آشامیدنی خرمشهر از سد کرخه تا افق 1425 تامین شود.

 برای تکمیل خط 2 هزار میلیمتری انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر از بالادست رودخانه کرخه، پنج هزار و 310 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی طرح آبرسانی غدیر هزینه شده است. 
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار