تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۱۶۸۷۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کوچکی‌نژاد:
برگزاری کنکور ۹۸ خلاف قانون است
نایب رییس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه سال ۹۷ باید آخرین سال برگزاری کنکور می‌بود، تلاش برای افزایش تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸ را خلاف قانون دانست.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی با اشاره به اعمال تاثیر قطعی ۳۰درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸، گفت: براساس قانون، سال 97 آخرین سال برگزاری کنکور است و مسئولان اجرایی باید زیرساخت‌های لازم برای حذف آزمون کنکور را تا به امروز فراهم می‌کردند زیرا سازمان سنجش نمی‌تواند موضوعی خلاف قانون را مطرح کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم باید زیرساخت‌های لازم برای حذف کنکور را طی چند سال گذشته فراهم می‌کردند؛ در صورتی که تحقق این موضوع برای آنان امکان‌پذیر نبود مسئله و مشکل را با نمایندگان و کمیسیون آموزش مطرح می‌کردند تا تغییرات موردنظر در قانون لحاظ شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مسئولان باید در سال‌های گذشته با ارائه اصلاحیه به فکر اصلاح قانون بودند درحالی که تلاشی از سمت آنها برای این موضوع صورت نگرفت، اظهار کرد: با وجود داشتن قانون نمی‌توان هرگونه رفتار و اقدامی انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: کمیسیون آموزش با اعمال تاثیر قطعی ۳۰درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸ مخالفت می‌کند و تذکرات لازم برای اجرای درست قانون داده می‌شود چراکه این اقدام خلاف قانون است در واقع کنکور باید تا سال آینده به صورت کامل حذف شود تاثیر 30 درصدی به معنای حذف کامل این آزمون نیست و با این رویکرد کنکور نیز در سال 98 برگزار می‌شود که این موضوع خلاف قانون است.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درخصوص اعتراضات داوطلبان برای اعمال تاثیر قطعی ۳۰درصدی سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۸ و خواسته آنان برای برگزاری کنکور، عنوان کرد: براساس قانون کنکور باید تا سال 98 حذف شود و این اعتراضات نیز تاثیری در اجرایی شدن قوانین ندارد؛ آموزش وپرورش و سازمان سنجش باید تا سال آینده زیرساخت‌های لازم برای حذف کنکور را فراهم کنند.
:
:
:
آخرین اخبار