تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۶۸۷۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند:
منطقه آزاد می تواند دروازه فعالیت اقتصادی کشور در تحریم‌ باشد
معاون سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به شرایط تحریم‌ها مناطق آزاد می‌توانند به عنوان دروازه و منفذی برای فعالیت اقتصادی و تجارت کشور بیش از پیش دیده شوند.

سید علی موسوی ظهر امروز اظهار کرد: با توچه به نامگذاری سال 97 به نام سال حمایت از کالای ایرانی مصمم هستیم سال ۱۳۹۷ را به سال کار و تلاش مجاهدانه در صیانت از تولید و ارتقای کمی و کیفی تولیدات منطقه و سال فتح بازارهای هدف برای جذب و نفوذ کالای ایرانی تبدیل کنیم.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: در شرایط پیش رو و اعمال دور جدید تحریم‌ها مناطق آزاد کشور با تکیه‌بر ظرفیت حاصل از قوانین و مقررات حاکم بر آن می‌توانند به‌عنوان دروازه و منفذی برای فعالیت اقتصادی و تجارت کشور بیش‌ازپیش دیده شوند.

وی گفت: این مهم جز با بهره‌مندی از صنایع دیگر کشور بخصوص صنایع کوچک و استارت آپ‌ها که نقش آن‌ها در مدیریت صنعتی امروزه جهان نقشی پر رنگ است میسر نخواهد شد.

موسوی در خصوص بسترسازی و تعامل با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی گفت: مجموعه شرکت‌های واقع در محدوده صنعتی منطقه آزاد اروند به‌واسطه تجربه و تعهد نیروی انسانی و مدیریت کارآمد می‌توانند در کنار بستری سازی‌های صورت پذیرفته توسط این سازمان و تعامل با سرمایه‌گذاران داخلی و خارج با روش‌هایی چون مهندسی معکوس و دیگر روش‌های مرسوم تجاری و صنعتی قدم‌های بلند و مثبتی در جهت ارتقاء کیفیت و رقابتی کردن محصولات خود بردارند.

وی افزود:در راستای تولیدات یازده صنعت مختلف از جمله صنایع پتروشیمی پالایشگاهی، پلیمری و شیمیایی، غذایی، نساجی، دریایی، فراساحلی، برق و الکترونیک، نیروگاه برق فشارقوی، کانی غیرفلزی،دارویی و بهداشتی جز صنایع تولیدی منطقه هستند.

 معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند بیان کرد: همچنین در بخش صادرات به‌صورت فعال و پویا همزمان باعرضه در بازار داخلی باکیفیت مطلوب به کشورهای متقاضی منطقه و اروپایی، مواد غذایی و محصولات پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات نیروگاه‌های برق فشارقوی ارسال می‌گیرد.  

وی با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در راستای حمایت مالی اعتباری از صنایع و تولیدات داخلی است، گفت: با هدف تقویت بازوان تولید داخلی و جلوگیری از تعطیلی و کارافتادگی ورشکستگی واحدهای تولید و صنعتی و به‌تبع آن افزایش نرخ بیکاری تسهیلاتی در قالب کمک‌های فنی و اعتباری اختصاص داده شده است.

موسوی بیان کرد : تسهیلات به مبلغ 630 میلیون و 200  هزار ریال و تسهیلات از منابع داخلی سازمان به مبلغ 967 میلیون و ششصد ریال و نیز تسهیلات از منابع ملی با عنوان طرح رونق ملی به مبلغ 118 میلیون ریال که در مجموع تسهیلات کلی ارائه شده به تولیدکنندگان منطقه تا این تاریخ به مبلغ یک میلیارد و716  میلیون و هشتصد هزار ریال پرداخت شد. 

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سایت صنعتی منطقه آزاد اروند به مساحت 8600 هکتاراست که شامل سایت‌های صنعتی خرمشهر به مساحت سه هزار و600 هکتار و آبادان به مساحت دو هزار هکتار که 500 هکتار آن به مزارع پرورش ماهی اختصاص دارد و بقیه اراضی مربوط به فعالیت‌های کشاورزی و روستایی است. 

گفتنی است، کل واحدهای صنعتی احداث شده در محدوده منطقه آزاد اروند 266 واحد است که 148 واحد آن فعال و 118 واحد آن راکد است، واحدهای فعال صنعتی خرمشهر 55 واحد آبادان 65 واحد و همچنین 29 واحد خارج از سایت‌های مذکور واقع هستند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار