تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۶۸۷۹۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ساکنان مسکن مهر شهر چمران به رای مصادره منازلشان معترض شدند
تعدادی از ساکنان واحدهای مسکن مهر شهر چمران ماهشهر روز سه شنبه در اعتراض به صدور رای دادگاه برای مصادره منازل خود مقابل فرمانداری بندرماهشهر دست به تجمع زدند.

حدود 100 نفر از ساکنین منازل طرح مسکن مهر کوی گل های سبز شهر چمران سه شنبه با تجمع مقابل فرمانداری بندرماهشهر خواستار جلوگیری از اجرای حکم دادگاه مبنی بر لزوم مصادره 54 واحد از منازل این منطقه در ازای بدهکاری تعاونی مسکن به پیمانکار شدند.

یکی ازاین افراد گفت: حدود 10 سال پیش اعضای تعاونی اقدام به خرید واحدهای مسکن مهر شهر چمران (تعاونی گل های سبز ) با مبلغ 190 میلیون ریال به صورت اقساط کرده ، که پس از گذشت ۱۰ سال قیمت تمام شده هریک از واحدها برای متقاضیان به ۵۴۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: دو روز گذشته رای قاضی شعبه 309 دادگستری بندرماهشهر مبنی بر لزوم مصادره 54 واحد از این منطقه در ازای بدهکاری تعاونی گل های سبز به پیمانکار، صادر و به آنها ابلاغ شد، این در حالی است که به صورت کاملا رسمی این منازل به اعضا تعاونی واگذار شده است و 30 خانوار در حال حاضر در این واحد ها ساکن شده اند.

این عضو تعاونی ادامه داد: مشکل پیش آمده به دلیل سهل انگاری های پیمانکار است؛ در حال حاضر طبق قانون رای دادگاه صادر شده است اما با توجه به اینکه تمام هزینه های مربوطه به تعاونی پرداخت شده است و اکثرا با مشکلات معیشتی مواجه هستیم، از مسئولین انتظار داریم از اجرای این حکم جلوگیری کنند.

فرماندار بندرماهشهر اظهار داشت: سهل انگاری های چند سال گذشته تعاونی موجب بروز این مشکل شده و نگرانی و گلایه ساکنان را در پی داشت، پیمانکار نیز برای مطالبه حقوق خود اقدام به طرح دعوی از تعاونی کرده است.

محسن بیرانوند افزود: در حال حاضر حکم قضایی برای مصادره 54 واحد از این منطقه قطعی شده و طبق قانون قابل اجرا است اما با توجه به اینکه ساکنین این منطقه با مشکلات اقتصادی مواجه هستند و از طرفی استحقاق حفظ حقوق خودرا دارند ، با برگزاری جلسات مکرر در حال رایزنی برای رفع مشکل هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم با در اختیار گذاشتن وکیلی برای این افراد تا بررسی دقیق موضوع و یافتن راه کار مناسب فرصتی از پیمانکار طلب شود.

این تجمع ظهر روز سه شنبه مقابل فرمانداری بندرماهشهر به مدت 2 ساعت انجام شد که پس صحبت های نماینده فرماندار با ساکنین این محله این تجمع پایان یافت.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار