تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کد خبر: ۱۶۸۸۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
تصفیه خانه فاضلاب آبادان و خرمشهر سال آینده تمام میشود
استاندار خوزستان گفت: ساخت تصفیه خانه های جامع شهرستان های آبادان و خرمشهر در حال ساخت است و در ابتدای سال 98 تکمیل و به بهره برداری می رسند.

غلامرضا شریعتی سه شنبه شب در برنامه چهل چراغ از شبکه آبادان و شبکه شما اظهار داشت:این طرح ها با همکاری و سرمایه گذاری شرکت خارجی در حال انجام است و خطوط لوله این طرح به سمت محل احداث تصفیه خانه ها در حال اجرا است.

شریعتی همچنین به تامین 132 تا 135 هزار مترمکعب آب طرح غدیر برای شهرستان آبادان از روز جاری اشاره کرد و بیان داشت:برداشت آب از بهمنشیر از امروز سه شنبه به صفر رسید و به تدریج شاهد ارتقاء کیفی آب آشامیدنی آبادان خواهیم بود.

وی گفت:متعهد به تامین آب آشامیدنی شهرهای چوئبده، اروندکنار و روستاهای آبادان از طرح غدیر هستیم و با تکمیل خط هزار میلی متر تا روز جمعه و تامین آب از ایستگاه طرح جامع آبادان به تصفیه خانه جمشیدآباد شهرهای اروندکنار و چوئبده و روستاهای مسیر و همچنین مناطق ذوالفقاری و جمشیدآباد آبادان از آب غدیر بهره مند می شوند.

استاندار خوزستان اظهار داشت:همچنین برای بهره مندی روستائیان از طرح آب غدیر خط لوله ای به طول 6 کیلومتر به تصفیه خانه آب روستایی شهید کشتکار در حال اجرا است که با اتمام آن در آینده نزدیک بخش مهمی از روستاها آبرسانی می شوند.

** اشتغال 1450 نفر در فاز 2 پالایشگاه آبادان

استاندار خوزستان به سرمایه گذاری سه میلیون دلاری برای احداث فاز 2 پالایشگاه آبادان اشاره کرد و بیان داشت:تاکنون یکهزار و 450 نفر در این طرح مشغول بکار شده اند که 850 نفر از آنها بومی آبادان و خرمشهر و 350 نفر از استان خوزستان و سایر شاغلین متخصصان شرکت سرمایه گذار خارجی هستند.

وی افزود:150 کانتینر تجهیزات فاز 2 پالایشگاه آبادان به زودی از گمرک ایران ترخیص می شود که با ترخیص آنها 200 نفر نیروی جدید نیز جذب می شوند.

شریعتی گفت:تا پایان سالجاری عملیات احداث نیروگاه هزار مگاواتی در آبادان نیز آغاز خواهد شد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار