تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۱۶۸۸۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موافقت وزارت نفت با افزایش نرخ تانکرهای سوخت
وزیر راه گفت: به معاون اول نامه نوشتم و با وزیر نفت هم مذاکره کردم، با افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل تانکرهای سوخت موافقت شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود.

کامیون‌داران و رانندگان خودروهای سنگین برخی از استان‌های کشور از جمله خوزستان در خردادماه سال جاری برای رساندن صدای خود به گوش مسؤولان، تجمعات صنفی داشته و مطالبات خود را در تجمعات مطرح کردند.

اعتراض کامیون‌داران به مسائلی از جمله افزایش قیمت لوازم یدکی به ویژه بعد از افزایش قیمت دلار، لاستیک و روغن موتور، پایین بودن نرخ کرایه حمل بار، مشکلات مربوط به عدم پرداخت حق بیمه، افزایش حق بیمه از سوی تامین اجتماعی، نداشتن سختی کار، بی‌عدالتی در توزیع بار در بنادر و مجتمع‌های بزرگ تولیدی و شرکت‌های باربری مربوط بود.

 پس از اعتراض نفتکش‌ها به دلیل عدم افزایش نرخ کرایه و اجرای طرح برند از سوی وزارت نفت، مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان خوزستان موضوع اعتراض رانندگان در روزهای اخیر را تأیید نکرد این در حالی است که قیمت سوخت، حق بیمه رانندگان، قیمت وسایل یدکی و تورم بازار به طور مداوم در حال افزایش است و  رانندگان کرایه‌های خود را به نرخ 5 سال گذشته دریافت می‌کنند.

افزایش 20 درصدی کرایه کامیون داران

در این رابطه غلامعباس بهرامی نیا مدیر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به درخواست‌های رانندگان کامیون‌ها مبنی برافزایش کرایه گفته بود: نرخ کرایه رانندگان به میزان 20 درصد افزایش پیدا کرده و قبل از خردادماه اجرایی شده است.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور نیز روز گذشته گفت: توزیع لاستیک در برخی از استان‌ها به صورت محدود برای رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای آغاز شده و بیمه تکمیلی رانندگان نیز تا آخر تیرماه امسال عملیاتی می‌شود.

عباس آخوندی وزیر راه نیز با تأکید بر افزایش نظارت عمومی بر شرکت‌های حمل‌ونقل، گفت: با هیچ‌کس شوخی نداریم، با هر تخلف و به‌ویژه مسائلی که حق رانندگان را ضایع می‌کند به شدیدترین شکل ممکن برخورد خواهیم کرد.

80 درصد مطالبات رانندگان کامیون برآورده شد

وی افزود: به معاون اول نامه نوشتم و با وزیر نفت هم مذاکره کردم، با افزایش ۲۰ درصدی کرایه حمل تانکرهای سوخت موافقت شده و به‌زودی ابلاغ می‌شود؛ در خصوص مطالبات رانندگان پیرامون گرانی و کمیابی لاستیک و برخی قطعات که مرتبط با سایر دستگاه‌ها است ما کنار صنف و رانندگان هستیم و پیگیر مطالبات خواهیم بود.

وزیر راه گفت: 80 درصد مطالبات رانندگان کامیون برآورده شد و تا پایان هفته به یک جمع‌بندی کامل در این بخش خواهیم رسید.

در این رابطه نعمت نجفی مدیر شرکت پخش فرآورده‌های استان خوزستان امروز با تأکید برافزایش نرخ کرایه 20.2 درصد حمل‌ونقل نفت‌کش‌ها، اظهار کرد: افزایش نرخ کرایه حمل‌ونقل از ابتدای تیرماه روی حقوق نفت‌کش‌ها اعمال می‌شود.

وی در رابطه با احتمال کاهش سوخت در جایگاه‌ها به دلیل اعتراض رانندگان، گفت: تا تاریخ امروز در هیچ‌یک از جایگاه‌های سوخت استان خوزستان مشکل توزیع سوخت وجود نداشته است.

غلام عباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بابیان اینکه تمام مطالبات مربوط به کامیون‌داران انجام‌شده، اظهار کرد: 20 درصد به حقوق رانندگان اضافه شد و بحث مربوط به بیمه بازنشستگی و فریب افزایش حقوق برای بازنشستگی آن‌ها نیز حل شد.

وی بابیان اینکه توزیع لاستیک با قیمت مصوب کارخانه از دیگر مطالبات کامیون است، افزود: اکنون در پایانه بندر امام توزیع لاستیک در حال انجام است و هر راننده‌ای می‌تواند به پایانه مراجعه و با دریافت حواله، لاستیک موردنیاز خود را تحویل بگیرد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان بیان کرد: تقریباً 80 درصد از کارهای مربوط به بیمه تکمیلی رانندگان کامیون در تهران در حال انجام و آخر این ماه عملیاتی می‌شود.

بهرامی نیا با بیان اینکه با شرکت‌های متخلف در استان در رابطه با دریافت اضافه‌کرایه از رانندگان برخورد شده است، عنوان کرد: تاکنون تعداد 8 شرکت در خوزستان به همین منظور تعطیل‌شده است.

خبر تجمع کامیون داران شایعه است

وی با تأکید بر اینکه تجمع رانندگان در روزهای اخیر شایعه‌ای است که فضای مجازی به آن دامن می‌زند، گفت: این اخبار و شایعات را کسانی پخش می‌کنند که راننده نیستند و به‌نوعی درصدد جوسازی و ایجاد مشکل برای استان و کشور هستند.

حال باید دید آیا وعده‌های اخیر وزیر راه در رابطه با افزایش نرخ کرایه کامیون‌داران و اجرایی شدن مطالبات آن‌ها در روزهای آینده محقق می‌شود یا خیر؟
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار