تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۶۸۸۲۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تقی‌زاده تاکید کرد:
لزوم‌اختصاص‌سهمیه‌ویژه‌استخدامی‌به‌آموزش‌وپرورش‌خوزستان
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از بازنشستگی دو هزار و 800 فرهنگی خوزستانی در سال جاری، کمبود هفت هزار و 200 معلم در مدارس استان و لزوم اختصاص سهمیه ویژه استخدامی به آموزش و پرورش خوزستان خبر داد. 

محمد تقی‌زاده در نشستی چندجانبه و با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، وزیر آموزش و پرورش و استاندار خوزستان گفت: استان خوزستان با داشتن نزدیک به یک میلیون دانش‌آموز پس از استان‌های تهران و خراسان‌رضوی در رده سوم کشور از نظر جمعیت دانش‌آموزی قرار دارد و متاسفانه هیچ گونه تناسبی بین میزان نیروی انسانی اختصاص یافته به این استان و جمعیت دانش‌آموزی وجود ندارد.
 
وی با بیان اینکه در روند نقل و انتقالات امسال حدود ۶٠٠ معلم از استان خارج خواهند شد، توضیح داد: عوامل زیست محیطی از قبیل پدیده ریزگردها، تغییرات جوی و آلودگی هوا زمینه‌ساز تقاضای بیش از حد همکاران خوزستانی جهت خروج از استان شده است. همچنین این شرایط میزان تقاضای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان را نیز بسیار افزایش داده است.

تقی‌زاده در ادامه با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش خوزستان، اضافه کرد: در حال حاضر  به بیش از هفت هزار معلم برای شروع سال تحصیلی جدید نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان مهمترین راهبرد برون رفت از چالش نیروی انسانی در خوزستان را اختصاص سهمیه ویژه استخدامی دانست و تصریح کرد: در سال جاری دو هزار و 800 معلم در خوزستان بازنشسته خواهند شد که این اتفاق روند ساماندهی نیروی انسانی را بسیار دشوار کرده است. لذا در کوتاه مدت باید از طریق اختصاص سهمیه ویژه استخدامی نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز استان اقدام شود. به همین منظور سازمان امور اداری و استخدامی کشور شایسته است به صورت ویژه به استان خوزستان توجه داشته باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی مهمترین چالش پیش روی آموزش و پرورش خوزستان است.

تقی زاده در ادامه یادآور شد: مهمترین اولویت آموزش و پرورش خوزستان ساماندهی نیروی انسانی در مدارس استان است. تحقق این مهم بدون کمک و توجه ویژه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در اختصاص نیروی انسانی امری مشکل خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان با برشمردن اقدامات صورت گرفته در خصوص پیگیری رفع مشکل کمبود نیروی انسانی، خاطرنشان‌کرد: مطالبات و همچنین راهکارهای پیشنهادی در خصوص حل چالش کمبود معلم در قالب نامه ای به رییس مجمع نمایندگان خوزستان جهت پیگیری‌های بعدی در مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.

همچنین در این نشست چندجانبه غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان در خصوص کمبود نیروی انسانی استان، تاکید بر جذب بازماندگان از تحصیل و تامین منابع مالی برای احداث فضاهای آموزشی جدید و تکمیل پروژه های نیمه کاره مواردی را بیان کرد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار