تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۶۸۸۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برگزیدگان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی کانون خوزستان تجلیل شدند
برگزیدگان بخش کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی در استان خوزستان، طی آیینی در اهواز تجلیل شدند.

غلامرضا شنبدی، مدیرکل کانون خوزستان، با اشاره به برگزاری شانزدهمین جشنواره رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، گفت: کودکان و نوجوانان خوزستانی 424 اثر فرهنگی، هنری و ادبی برای شرکت در این جشنواره تولید کردند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان عضو مراکز کانون پرورش فکری استان خوزستان در کارگروه کودک و نوجوان شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی، با تولید، 7 اثر با موضوع «داستان‌نویسی»، 84 اثر با موضوع «خاطرات زیارت»، 126 اثر با موضوع «نامه‌ای به امام»، 3 اثر با موضوع «پویانمایی»، 4 اثر با موضوع «سرود»، 103 اثر با موضوع «کارت پستی و تمبر پستی»،2 اثر با موضوع «پژوهش»، 56 اثر با موضوع «کاردستی» و 14 اثر با موضوع «کتاب سازی»، ارادت خود را به امام هشتم شیعیان ابراز کردند.

شنبدی اضافه کرد: از میان 424 اثر شرکت کننده در مرحله استانی شانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی کانون خوزستان در مجموع 61 اثر در 9 مسابقه در گروه‌های سنی 8 تا 18 سال از سوی هیئت‌داوران به‌عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

این مدیرکل فرهنگی در ادامه وجود مرقد تابناک حضرت امام رضا علیه‌السلام در مشهد مقدس را یکی از موهبت‌های بزرگ برای ایرانیان برشمرد و تأکید کرد: برگزاری شانزدهمین جشنواره رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فرصت مغتنمی بود تا ضمن ترویج فرهنگ رضوی، در نهادینه شدن وقایع و سبک زندگی امام رضا علیه‌السلام از کودکی تا شهادت در کودکان و نوجوانان قدم برداریم.

وی توجه به سیره اخلاقی و سبک زندگی امام رضا علیه‌السلام به‌ویژه رأفت و مهربانی ایشان را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در مراکز کانون دانست و یادآور شد: کانون با برگزاری این جشنواره، در راستای توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی در میان کودکان و نوجوانان قدم برداشته است.

همچنین در این مراسم نفرات برتر مسابقه‌های ادبی این جشنواره به خوانش آثار خود پرداختند.

در حاشیه این مراسم نیز، با حضور مدیرکل، معاونین و جمعی از کارشناسان، مربیان و اعضا مراکز کانون خوزستان نمایشگاه آثار فعالیت‌های رضوی کودکان و نوجوانان خوزستانی شرکت‌کننده در این جشنواره در مرکز فرهنگی هنری مجتمع اهواز افتتاح شد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا پایان دهه کرامت در این مرکز فرهنگی و هنری، واقع در، فاز 2 پادادشهر، بعد از بازارچه، آماده بازدید علاقه‌مندان است.
:
:
:
آخرین اخبار