تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۱۶۸۸۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
توزیع لاستیک بین کامیون داران خوزستان آغاز شد
معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: توزیع لاستیک خارجی با قیمت مناسب و بدون واسطه از سه شنبه هفته جاری در پایانه های حمل و نقل خوزستان از جمله بندرامام خمینی (ره) آغاز شده و از فردا در اهواز نیز توزیع می شود.

یوسف عابدینی روز چهارشنبه افزود:پس از بروز مشکلاتی برای کامیون داران خوزستان و کشور، تدابیری برای رفع مشکلات و افزایش رفاه رانندگان از جمله به روزرسانی سامانه های پایانه های حمل و نقل و افزایش ضریب دقت آنها برای جلوگیری از بروز تخلفات و کاهش معطلی کامیون ها درنظر گرفته شد.

وی گفت: از دیگر مواردی که برای کاهش معطلی کامیون ها به ویژه از سوی گمرک بندرامام خمینی (ره) مورد توجه قرار گیرد، بحث افزایش باسکول است که دیگر رانندگان ناچار به ماندن در صفوف طولانی باسکول نباشند، ما نیز به عنوان متولیان بخش حمل و نقل پیگیر این موضوع هستیم تا دیگر مشکلاتی از این قبیل نداشته باشیم.

عابدینی درباره ضریب بیمه تامین اجتماعی کامیون داران بیان کرد:ضریب بیمه تامین اجتماعی کامیون داران از 1/3 به 1/5 افزایش یافته، و رانندگان در زمان بازنشستگی از مزایای بازنشستگی بیشتری برخوردار می شوند.

وی اضافه کرد: از ابتدای خرداد امسال نیز نرخ کرایه حمل کامیون‌ها به میزان 20 درصد افزایش پیدا کرد و تاثیر قابل توجهی در افزایش رضایت مندی کامیون داران داشت.

وی افزود: سامانه شهرراه(141) برای رسیدگی به موقع به تخلفات با دقت بیشتری در پایانه ها فعال است و کمسیون تخلفات نیز در بخش حمل و نقل بسیار فعال تر از گذشته شده تا سطح رضایت مندی رانندگان با مشارکت شرکت های حمل و نقل در اهواز، بندرامام خمینی (ره) و خوزستان افزایش یابد.

معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: بحث بیمه تکمیلی رانندگان از دیگر مسایلی است که در دستور کار این سازمان و تامین اجتماعی قرار گرفته که برای ارتقای رفاه رانندگان و خانواده های آنها در بخش درمان تا پایان مرداد امسال تعیین تکلیف می شود و از آن پس در بارنامه لحاظ خواهد شد.

عابدینی گفت: برخورداری از مزایای مشاغل سخت و زیان آور کامیون داران هم اکنون در مجلس
شورای اسلامی مطرح است تا تصمیم نهایی درباره آن گرفته شود، اما این موضوع به خاطر سن پایین بازنشستگی مورد استقبال برخی رانندگان قرار نگرفت، اما تا پایان مرداد این موضوع نیز تعیین تکلیف می شود.

وی افزود: رانندگان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از طریق سامانه 141 موارد را اطلاع رسانی کنند، و اطمینان داشته باشند در اسرع وقت موضوع تا رفع مشکل و برخورد با متخلف پیگیری می شود.

از ابتدای خرداد امسال کامیون داران کشور به صورت سراسری در اعتراض به برطرف نشدن مطالبات خود دست از کار کشیده و از جابجایی بار خودداری کردند.

بندر امام خمینی (ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. سالانه حدود 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری می‌شود.
مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
0
0
با سلام و احترام لاستیک دولتی کجای اهواز پیگیر شوم ممنون.
:
:
:
آخرین اخبار