تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۸۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان:
آخر هفته جاری آب غدیر به اروندکنار و چوئبده می رسد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: با اتمام عملیات لوله گذاری خط هزار، آخر هفته جاری آب غدیر به اروندکنار و چوئبده می رسد.

صادق حقیقی پور ضمن اشاره به کاهش شوری آب شهرستان آبادان افزود: با افزایش ظرفیت آب غدیر از ۱۲۰ به ۱۳۵ هزار مترمکعب، میزان شوری آب در آبادان به زیر دو هزار میکروموس رسیده است.

وی اظهار کرد: در زمان حاضر آب رودخانه کرخه با دو خط غدیر (۱و۲) به شهرهای آبادان و خرمشهر پمپاژ می شود و تمام نیاز این دو شهر به آب شرب شیرین و با کیفیت از طرح غدیر تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: با توجه به انتقال آب رودخانه کرخه از طریق طرح آبرسانی غدیر۲ به میزان ۱۳۵ هزار متر مکعب در طول شبانه روز برای آبادان، دیگر هیچ گونه آبگیری از رودخانه های کارون و بهمنشیر نخواهیم داشت.

حقیقی پور  با اشاره به قطع آبگیری از رودخانه بهمنشیر گفت: از روز جمعه با افتتاح رسمی خط هزار، کل شهر از آب غدیر استفاده می کنند.

وی با اشاره به نتیجه بخش بودن سریع طرح غدیر در سایر شهرها و مشکلات پیش آمده در روند اجرای خط آبرسانی غدیر۲ در آبادان گفت: آب غدیر۲، پس از ورود به تصفیه خانه ثامن وارد تصفیه خانه شهید باوی شده و پس از آن وارد تلمبه خانه جمشیدآباد می شود که به دلیل فاصله و میزان برداشت، کیفیت آب غدیر کاهش یافته بود.

وی افزود: در زمان حاضر این مشکل رفع شده و تا پایان این هفته آب غدیر به تمام نقاط آبادان، اروندکنار و چوئبده انتقال می یابد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان همچنین به نصب دو دستگاه آب شیرین کن در آبادان اشاره کرد و اظهار کرد: یک دستگاه آب شیرین کن با ظرفیت ۱۲ هزار مترمکعب آب در تصفیه خانه ثامن الائمه آبادان نصب شده و تا اواسط مردادماه امسال نیز دستگاه آب شیرین کنی دیگری با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب آب در تصفیه خانه شهید باوی (ایستگاه ۱۱) نیز نصب می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: سال گذشته مردم اروندکنار از کمیت آب گلایه داشتند که این مشکل با احداث و بهره برداری از ایستگاه پمپاژ رفع شد و در آینده نزدیک نیز با نصب یک دستگاه تب تصفیه کن با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در این شهر  کیفیت نیز مطلوب می شود.

حقیقی پور با اشاره به صدور قبض آب برای مردم آبادان و خرمشهر گفت: با توجه به دستور استاندار خوزستان مبنی بر قبول دولت بر رایگان شدن آب بهای ماههای خرداد و تیر (به دلیل شوری آب) در این دو شهر، مردم نیازی نیست قبوض آب خود را پرداخت کنند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار