تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۶۸۸۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر بهره‌برداری و توسعه فضاها و امور خوابگاهی دانشگاه چمران:
تابستان امسال خوابگاه صرفا به دانشجویان تحصیلات تكمیلی دارای كار پژوهشی خاص تعلق می‌گیرد
خوزنیوز: مدیر بهره‌برداری و توسعه فضاها و امور خوابگاهی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: طبق مصوبه هیات رئیسه دانشگاه، در تابستان امسال خوابگاه تنها به دانشجویان تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد که دارای کار پژوهشی در آزمایشگاه دانشگاه یا نیازمند حضور در اهواز برای تکمیل پژوهش خود، ضرورتا در این فصل، باشند.

به گزارش خوزنیوز و به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، حمید ماجانی در این‌باره، بیان کرد: وظیفه مدیریتی ما ایجاب می‌کند هر سال تخلیه خوابگاه‌ها را انجام دهیم تا بتوانیم به برخی امور رسیدگی کرده و در جریان تمامی مشکلات خوابگاه از جمله استقرار دانشجویان مجاز، تعمیرات لازم، بهسازی و ... قرار گیریم.

وی افزود: همچنین طبق آیین‌نامه وزارتی خوابگاه‌ها، اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها در ایامی که‌ ترم تحصیلی نیست، غیرقانونی و ممنوع است؛ اما در همین قانون نیز اشاره شده که معاونت دانشجویی یا هیات‌ رئیسه دانشگاه می‌توانند برای اسکان برخی دانشجویان مصوباتی داشته باشند.

مدیر بهره‌برداری و توسعه فضاها و امور خوابگاهی دانشگاه شهید چمران اهواز، ادامه داد: در سال‌های اخیر معاونت دانشجویی و کمیته اسکان برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص اسکان تابستانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی دارای کار پژوهشی خاص را انجام داده و امسال نیز تنها به دانشجویانی مجوز اسکان داده می‌شود که صرفاً کار پژوهشی داشته باشند که ضرورتا در تابستان باید انجام شود.

ماجانی در خصوص وضعیت اسکان دانشجویان پسر در خوابگاه‌ها و تخلیه مجتمع شهید علم‌الهدی و اسکان دانشجویان تحصیلات تکمیلی در خوابگاه شهید مرعشی، بیان کرد: برخلاف برخی مطالب عنوان‌شده در حال حاضر آب و برق خوابگاه شهید علم‌الهدی وصل است و خوابگاه شهید مرعشی نیز هیچ‌گاه ساختمانی متروکه نبوده است. در ایام تابستان اسکان در خوابگاه شهید مرعشی انجام می‌شود که جزو خوابگاه‌های فعال دانشگاه واقع در فلکه شهدای اهواز است و ترم گذشته نزدیک به ۳۰۰ دانشجو در آن سکونت داشته‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از نکات مثبت در خوابگاه پسرانه شهید مرعشی این است که یک بلوک بوده و می‌توان به راحتی ورود و خروج دانشجویان مجاز را کنترل کرد.

مدیر بهره‌برداری و توسعه فضاها و امور خوابگاهی دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: این نگرانی وجود دارد که به دلیل انجام تعمیرات تابستانه ایمنی دانشجویان به خطر افتد و بر اساس هشدارهای جدی استانداری و وزارت عتف، ممکن است که با قطعی آب یا برق مواجه شویم که بر این اساس مکان خوابگاه شهید مرعشی مناسب‌تر ارزیابی شد. با توجه به هشدارهای مراجع مختلف در خصوص مشکلات تأمین انرژی در تابستان، از دانشگاه خواسته‌شده که هرچه سریع‌تر برای کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از ایجاد مشکلات برای دانشجویان، دانشگاه تعطیل و خوابگاه‌ها تخلیه شود.

وی افزود: مطابق با برنامه‌ریزی‌های تعمیرات تابستانه خوابگاه‌ها و در صورت آماده شدن خوابگاه شهید نور، دانشجویان دختر نیز در ایام تابستان به این خوابگاه منتقل می‌شوند.

ماجانی، ادامه داد: در هفته اول تیر ماه امسال مساله تخلیه خوابگاه شهید علم‌الهدی در دست اقدام قرار گرفت و تا شنبه ۲۳ تیر ماه کل خوابگاه تخلیه گردید و طبق برنامه‌ریزی معاونت طرح و برنامه دانشگاه کار بهسازی و تعمیر بلوک‌های نخل و زیتون از ۳۰ تیر ماه آغاز خواهد شد.

ماجانی تاکید کرد: زمانی که خوابگاه‌ها تخلیه می‌شوند سرپرستان موظف هستند تمامی مشکلات اتاق‌ها را بررسی و برای رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد و این مساله نیز نیازمند تخلیه کامل خوابگاه‌ها است.

وی، اظهار کرد: خوابگاه شهید مرعشی که برای اسکان پسران در تابستان در نظر گرفته‌ شده دارای امکانات لازم است. مشکلاتی هم اگر باشد تلاش می‌کنیم برطرف گردد.

ماجانی، تصریح کرد: در کنار تمام مشکلات برنامه‌ریزی برای انجام تعمیرات و بهسازی خوابگاه‌ها در فرصت کوتاه تابستان، موظف هستیم در زمان اسکان تمامی امکانات لازم برای دانشجویان را تأمین نمائیم و این مساله نیز در تابستان امسال به قدر توان انجام می‌شود.

وی در پایان اشاره کرد: مجموعه معاونت دانشجوئی به کمک معاونت طرح و برنامه و معاونت اداری مالی دانشگاه تلاش های لازم در راستای بهبود و بهسازی وضعیت خوابگاه ها انجام داده و امیدواریم روزهای بسیار بهتری را شاهد باشیم.
:
:
:
آخرین اخبار