تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۱۶۸۸۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آب محصولات تابستانه دارای قرارداد در شبکه آبیاری دز تامین می شود
مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با تکذیب شایعه 'تامین نشدن آب محصولات تابستانه دارای قرارداد از سوی این شبکه آبیاری' گفت: آبیاری زمین های کشاورزی با رعایت سهمیه تخصیص یافته ادامه دارد.

محمد اسلامی چهارشنبه افزود: طبق مصوبه ستاد خشکسالی خوزستان بدلیل شرایط کم آبی امسال 50 درصد کمتر از تابستان پارسال با کشاورزان منطقه شمال خوزستان قرارداد آب منعقد شده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد آب بیش از 10 هزار هکتار انواع محصولات تابستانه در امور مشترکان شرکت تاکید کرد:عقد قرارداد آب با رعایت محدودیت کشت اعلام شده، ادامه دارد. 

اسلامی با بیان اینکه منابع آبی خوزستان باید همه نیازهای آب شرب ، کشاورزی و محیط زیست را تامین کند گفت:از کشاورزان منطقه انتظار می رود اضافه بر قرارداد منعقد شده، کشت نکنند تا امکان تامین آب اراضی دارای قرارداد به سهولت فراهم شود.

وی اظهار کرد: برخی کشاورزان ممکن است تصور کنند در شرایط فعلی می توانند با کشت اضافه تر از سود اقتصادی کاهش یک محصول در بازار بهره مند شوند اما این اقدام دارای خطر پذیری بالائی خواهد بود چرا که بدلیل کمبود منابع آبی و کنترل دقیق سهمیه تخصیصی به مصارف کشاورزی رودخانه دز، امکان تامین آب محصولات فاقد قرارداد وجود ندارد.

مدیر عامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بیان داشت: کشت محصول بیش از قرارداد، در واقع شرایطی را فراهم می آورد که برای نیاز آبی این محصول، از آب سایر زمین های کشاورزی دارای قرارداد استفاده شود که در نهایت مشکلاتی برای سایر کشاورزان ایجاد می کند.

اسلامی از کشاورزان زیر پوشش شبکه آبیاری دز خواست هرگونه تخلف از مقاد قراردادهای آب کشاورزی را به شرکت اطلاع دهند.

وی همچنین از کشاورزان خواست اخبار شبکه های آبیاری شمال خوزستان را فقط از طریق رسانه های معتبر و رسمی پیگیری کنند.

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را در وصعتی قریب به 180 هزار هکتار بر عهده داشته و بیش از 18 هزار مشترک دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار