تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
در کارگروه زنان و خانواده خوزستان تصویب شد
تشکیل پایلوت پارلمان مشورتی زنان در اهواز و 5 منطقه از خوزستان
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان از تشکیل مجمع عمومی پارلمان بانوان از بین زنان صاحب‌نظر و فعال از اقشار و گروه‌های مختلف بانوان در سطح استان خبر داد.

سیده فرانک موسوی در کارگروه زنان و خانواده که روز چهارشنبه (27 تیرماه) برگزار شد، در خصوص تشکیل کارگروه مشورتی بانوان در استان خوزستان اظهار کرد: این طرح ابتدا در خراسان رضوی اجرا شد و موفق نیز بوده است. طرح تشکیل پارلمان مشورتی زنان در خوزستان بومی‌سازی شده و با توجه به اسناد بالادستی و مبانی قرآن طراحی شده است .

وی افزود: کارگروه امور زنان ذیل شورای برنامه‌ریزی استان خوزستان قرار دارد و به همین دلیل پارلمان مشورتی که مصوبه این کارگروه است باید به تصویب شورای برنامه‌ریزی نیز برسد .

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در خصوص اهداف تشکیل این پارلمان گفت: شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بانوان خوزستان در تمامی عرصه‌ها، افزایش نقش زنان در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، ایجاد زمینه استفاده از زنان در حوزه‌های مدیریتی، ارتقاء سرمایه اجتماعی جامعه زنان و تحکیم بنیان خانواده اهداف تشکیل این پارلمان هستند . همچنین ما به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌های بانوان خوزستان هستیم. 

موسوی‌ ادامه داد: این پارلمان دارای ارکان مختلفی مانند مجمع عمومی، هیات رئیسه و کمیسیون‌های تخصصی است و هر اقدامی که در این پارلمان انجام می شود باید به تصویب کارگروه امور زنان برسد .

وی تصریح کرد: وظیفه ما در کارگروه امور زنان هدایت راهبردی و هماهنگ‌سازی امور بانوان و خانواده در سطح استان خوزستان و همچنین ایجاد زمینه رشد زنان و تأمین همه جانبه حقوق مادی و معنوی آنها و تحکیم خانواده است. وظیفه ما کار اجرایی نیست و به واسطه نقش حاکمیتی استانداری وظیفه ما نظارت و هماهنگی است. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: مجمع عمومی پارلمان از بین زنان صاحب‌نظر، فعال، فرهیخته، کارآمد، مجرب، علاقه‌مند و مؤثر از اقشار و گروه‌های مختلف بانوان به تعداد 115 نفر در استان خوزستان و 35 تا 75 نفر در شهرستان تشکیل می‌شود. فعالیت این کارگروه حداکثر دو سال خواهد بود و در صورت عملکرد مناسب این مدت تمدید خواهد شد .

موسوی خاطرنشان کرد: در این پارلمان پنج کمیسیون شامل کمیسیون اجتماعی و فرهنگی، کمیسیون اقتصادی و اشتغال، کمیسیون آموزش، پژوهش و توانمندسازی، کمیسیون حقوقی و کمیسیون جمعیت و سلامت ایجاد خواهند شد. تعداد اعضای پارلمان در هر شهرستان نیز بر اساس جمعیت بانوان شهرستان تعیین شده است. 

وی تأکید کرد: هدف ما این است که از ظرفیت بانوان استفاده کنیم. کارگروه امور بانوان یک نهاد تصمیم گیرنده است که تصمیم‌های آن تأثیر زیادی بر دیگر نهادها دارد. هر مساله‌ای که در کمیسیون‌های پارلمان مطرح می‌شود در نهایت در پارلمان استانی طرح شده و به کارگروه امور بانوان ارسال می‌شود. در واقع می‌خواهیم با استفاده از ظرفیت زنان به عنوان 50 درصد از جامعه تأثیرگذاری مناسبی در جامعه داشته باشیم. 

در پایان این جلسه مصوب شد که پارلمان مشورتی زنان به صورت پایلوت در مرکز استان و پنج منطقه از استان خوزستان تشکیل شود و در صورتی که اجرای این طرح بازتاب مناسبی داشت به دیگر شهرستانها نیز تعمیم داده شود.  
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار