تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۱۶۸۸۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان عنوان کرد:
ایجاد صندوق‌های کارآفرینی برای اشتغال زنان در خوزستان
مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان با اشاره به ایجاد صندوق‌های خرد کارآفرینی برای اشتغال زنان در استان، گفت: در استان خوزستان 73 صندوق کارآفرینی تشکیل شده است و 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در اختیار هریک از این صندوق‌ها قرار گرفته است.

مهدی امرایی در کارگروه زنان و خانواده که روز چهارشنبه (27 تیرماه) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت اجتماعی ما در جامعه و روند ورود خانم‌ها در همکاری‌های اجتماعی به گونه‌ای است که دیگر آن تفکر که حضور بانوان در کارها زیاد نیست، کمرنگ شده است. 

وی افزود: یکی از اموری که از سال 76 سیاست‌گذاری شد ایجاد صندوق‌های خرد زنان روستایی و عشایر بود. در حال حاضر بخشی از این صندوق‌ها در حال تبدیل شدن به صندوق‌های استانی هستند. سازوکار این صندوق‌ها نیز چندان پیچیده نیست و شباهت زیادی به صندوق‌های خانوادگی دارد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان در خصوص اهداف ایجاد صندوق‌های خرد گفت: افزایش ضریب دسترسی زنان روستایی کم ‌درآمد به تسهیلات اعتباری، توجه و تمرکز به گروه‌های کم درآمد زنان روستایی، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک، تواناسازی زنان روستایی در انجام کار گروهی، هدایت پس‌اندازهای غیرمولد (زنان) به سرمایه مولد کارآمد، برنامه‌ریزی جهت اجرای پروژه‌ها مبتنی بر ظرفیت، امکانات و شرایط منطقه، شکست چرخه فقر و نجات خانوار روستایی از آن، توسعه اشتغال و تثبیت مشاغل دارای بحران مالی،‌ اهداف ما از ایجاد این صندوق‌های خرد هستند.

امرایی گفت: در این صندوق‌ها یک حداقل مبلغ برای عضویت در صندوق در نظر گرفته شده و سپس آموزش اعضا آغاز می‌شود. در سال گذشته حدود 78 میلیون تومان صرف این آموزش‌ها شده است. 73 صندوق در استان خوزستان تشکیل شده‌اند و 15 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه نیز در اختیار هر صندوق قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این مبلغ از منابعی که ما در اختیار آن‌ها گذاشته بودیم یا منابع خود اعضای صندوق تامین شده است اما تصمیم‌گیری در خصوص تخصیص وام به افراد و نظارت بر روند اجرای کار بر عهده خود اعضای صندوق است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید خوزستان ادامه داد: در حال حاضر 1500 صندوق در سراسر کشور وجود دارد. با تفاهم‌نامه جدید ما نیز قرار است 3 هزار صندوق دیگر تشکیل شود. همچنین قرار بود بر اساس تصمیمات قبلی قرار بود امسال 150 صندوق در استان تشکیل شود اما به این تعداد محدود نمی‌شویم و در صورت نیاز می‌توانیم تعداد بیشتری نیز ایجاد کنیم. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار