تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۱۶۸۸۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان با کمبود بیش از هفت هزارمعلم روبه رو است
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: استان خوزستان برای سال تحصیلی جدید، با کمبود هفت هزار و 200 معلم در مدارس روبه رو است.

محمد تقی زاده بیان کرد:2 هزار و 800 معلم از این تعداد در سال تحصیلی در خوزستان بازنشسته خواهند شد.

وی گفت: برای حل مشکل کمبود نیروی معلم و اختصاص سهمیه ویژه استخدام دیروز با وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور دیدار کردم که هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

وی ادامه داد:همچنین مطالبات و راهکارهای پیشنهادی در خصوص حل چالش کمبود معلم در قالب نامه ای به رییس مجمع نمایندگان خوزستان برای پیگیری بعدی در مجلس شورای اسلامی ارسال شده است.

تقی زاده افزود: خوزستان با داشتن نزدیک به یک میلیون دانش آموز پس از استان های تهران و خراسان رضوی در رده سوم کشور از نظر جمعیت دانش آموزی قرار دارد و متاسفانه هیچ گونه تناسبی بین میزان نیروی انسانی اختصاص یافته به این استان و جمعیت دانش آموزی وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به درخواست انتقالی معلمان از خوزستان بیان کرد: امسال حدود 6٠٠ معلم از خوزستان خارج خواهند شد که دلایل زیادی موجب انتقال معلمان از این استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان افزود: عوامل زیست محیطی از قبیل پدیده گرد و غبار، تغییرات جوی و آلودگی هوا زمینه ساز تقاضای بیش از حد معلمان از خوزستان است؛ همچنین این شرایط میزان تقاضای بازنشستگی پیش از موعد فرهنگیان را نیز افزایش داده است.

وی اختصاص سهمیه ویژه استخدامی را مهمترین راهکار تامین نیروی معلم در خوزستان دانست و بیان کرد: در کوتاه مدت باید از طریق اختصاص سهمیه ویژه استخدامی نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز این استان اقدام شود. 

تقی زاده با بیان اینکه مهمترین اولویت آموزش و پرورش خوزستان ساماندهی نیروی انسانی در مدارس این استان است افزود:تحقق این مهم بدون کمک و توجه ویژه سازمان امور اداری و استخدامی کشور در اختصاص نیروی انسانی امری مشکل خواهد بود.

در خوزستان بیش از یک میلیون دانش آموز در بیش از هشت هزار مدرسه مشغول تحصیل هستند. کار تدریس این تعداد دانش آموز را 45 هزار و 797 معلم به عهده دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار