تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹
کد خبر: ۱۶۸۸۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
26 درصد اشتغال خوزستان را شهرکهای صنعتی ایجاد کرده‌اند
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: در حال حاضر شهرک های صنعتی خوزستان سهم 26 درصدی در ایجاد اشتغال در خوزستان را دارند.

اخلاق محمدیان پنجشنبه بیان کرد: صنایع کوچک به دلیل زود بازده بودن و ظرفیت بالایی که در ایجاد اشتغال دارند برای سرمایه گذاران بخش خصوصی از توجیه بیشتری برخوردار هستند به نحوی که 90 درصد واحدهای به بهره برداری رسیده در سطح استان در حوزه صنایع کوچک و متوسط هستند.

وی گفت: فعالان بخش خصوصی بیشترین تاثیر را در اقتصاد و اشتغال دارند که با هموارتر ساختن مسیر فعالیت این بخش، سهم واحدهای صنعتی در ایجاد اشتغال در خوزستان افزایش چشمگیری خواهد یافت.

محمدیان درادامه اضافه کرد: 74 درصد از واحدهای صنعتی که در خوزستان به بهره برداری رسیده اند در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مستقر هستند.

محمدیان در ادامه با اشاره به سیاست های شرکت شهرک های صنعتی خوزستان برای جذب سرمایه بیان کرد: به منظور تشویق سرمایه گذار برای فعالیت در شهرک های صنعتی در سال گذشته هیچ گونه افزایش بهای زمین در بیش از 90 درصد شهرک های صنعتی استان انجام نگرفت و در سال جدید نیز افزایش قیمتی در بخش واگذاری حق انتفاع زمین به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی صورت نمی گیرد.

وی گفت: دریافت زمین در شهرک های صنعتی به صورت قسط بندی و اعطای مشوق بخشودگی اقساط نیز از دیگر مشوق های جذب سرمایه گذار در شهرک های صنعتی در استان است.

در خوزستان 71 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار