تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۶۸۸۹۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کعبی مطرح کرد:
ورود سینما به بورس فرصتی برای رونق اقتصاد فرهنگ
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ایده ورود سینما به بورس را اقدام مناسبی برای رونق اقتصاد فرهنگی دانست و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری فیلم در بورس با در نظر گرفتن تمامی جوانب امنیتی و نظارتی تشکیل شود.

عامر کعبی درخصوص کم و کیف ورود سینما به عرصه بورس، گفت: اگرچه بورس در ایران با نقاط ضعف متعددی رو به رو است اما این مسئله دلیلی بر کناره‌گیری عرصه فرهنگی از این حوزه نمی‌شود چراکه باید اقتصاد فرهنگی را رونق داد و این یکی از ضروریات امروز جامعه است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عرصه فرهنگ و هنر ظرفیت بالایی برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال دارد لذا جذب سرمایه‌گذار از طریق بورس به منظور دستیابی به تولید آثار هنری بیشتر قابل دفاع است، ادامه داد: جهان پیشرفته از طریق صنعت سینما به درآمدزایی بالایی رسیده و این مسئله در ایران نیز در صورتی که عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری به بخش خصوصی واگذار شوند، امکان‌پذیر است.

وی معتقد است اگرچه اکنون بازار ایران به دلیل نوسانات ارزی در ابعاد مختلف متزلزل شده است اما بورس به برآیند کلی توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند و نسبت به بازارهای دیگر ایران مطمئن‌تر است.

کعبی با اشاره به راه‌اندازی صندوق اعتباری هنر به‌عنوان نخستین صندوق سرمایه‌گذاری فیلم در بورس توسط مدیران سینمایی، اظهارکرد: متاسفانه به دلیل ضعف قوانین اعتباری به این صندوق‌ها اعتباری نیست و مردم اعتماد خود را به آن‌ها از دست داده‌اند مگر آنکه صندوقی با اعمال شرایط سختگیرانه نظارتی ایجاد شود.

وی تاکید کرد: مسئولان باید نسبت به اندک سرمایه مردم که به سختی جمع‌آوری کرده‌اند دلسوز بوده و احساس مسئولیت کنند و ایده‌های خود را پیش از چکش‌کاری به مرحله اجرا در نیاورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه برای موفقیت در حوزه صادرات غیرنفتی باید از تمامی ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی بهره برد، گفت: متاسفانه تاکنون از ظرفیت‌های عرصه فرهنگ و هنر به معنای واقعی استفاده نشده است؛ در حالی که سینما یکی از بهترین ظرفیت‌ها در این خصوص به شمار می‌آید.
:
:
:
آخرین اخبار