تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۹۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
دانشجویان با مهارت عملی آشنا نیستند
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان گفت: دانشجویان در کنار آموزش تئوری ، آموزش عملی و مهارتی را فرا نمی گیرند و بخش زیادی از جمعیت دانشجویان مهارت عملی ندارند.

عبدالنبی سواعدی روز جمعه به مناسبت فرا رسیدن هفته آموزش فنی و حرفه ای بیان کرد: مهارت آموزش به دانشجویان از جمله برنامه های اداره کل فنی و حرفه ای استان به منظور پرورش نیروی کارآمد و تربیت افراد ماهر و کارآفرین است .

وی گفت: بر همین اساس برنامه ریزی شده است که امسال در 6 دانشگاه استان دانشجویان در کنار تحصیل مهارت و حرفه بیاموزند تا بعد از فارغ التحصیلی امکان جذب در بازار کار را داشته باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاههایی که به دانشجویان مهارت می آموزند دانشگاه نسل سوم نامیده می شوند اظهار داشت: به دانشجویانی که کسب مهارت می کنند نیز کارت مهارت اعطا می شود.

سواعدی از دیگر طرح های پرورش نیروی مهارتی در استان را آموزش سربازان عنوان کرد و افزود: طرح دیگری در دست اجراست که در سراسر کشور قرار هست عملیاتی شود که در راستای اجرای این طرح در پادگان ها به سربازان مهارت و حرفه آموزش داده می شود تا در پایان خدمت نظامی خود امکان ورود به بازار کار را داشته باشند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با بیان اینکه جوانان خوزستان باید تفکر استخدام دولتی را تغییر دهند بیان کرد: بر اساس نیاز بازار کار در استان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در حال ارائه آموزش هستند که جوانان با فراگیری مهارت می توانند جذب بازار کار شوند و یا خود یک کارآفرین شوند.

وی گفت: در حال حاضر 55 مرکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و 350 آموزشگاه فنی آزاد در استان وجود دارد.

سواعدی عنوان کرد: طرح های اشتغالزایی زیادی در دولت تدبیر و امید تهیه و تدوین شده است که این طرح ها با محوریت آموزش فنی و حرفه ای اجرایی می شوند و از جمله این طرح ها اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و طرح تکاپو است که در این طرح ها جوانان بر اساس نیاز بازار کار استان آموزش فرا می گیرند و مشغول به کار می شوند.

31 تیر ماه تا ششم مرداد ماه هفته آموزش فنی و حرفه ای نامگذاری شده است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار