تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۱۶۸۹۴۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز:
صرفه‌جویی در مصرف انرژی راهی موثر در کاهش هزینه‌های خانواده‌ است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی راهی بسیار موثر در پایین آوردن فشار وارد بر محیط و کاهش هزینه‌های خانواده‌ است و خانواده‌ها می‌توانند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

حسن کریمی اظهار کرد: در شرکت توزیع برق اهواز حدود 600 هزار نفر مشترک داریم و اگر هرکدام از آنها یک لامپ 100 وات را خاموش کنند، به اندازه یک نیروگاه ۶۰ مگاواتی در مصرف برق صرفه‌جویی شده است.

وی افزود: در شرایط سخت آب و هوایی در استان خوزستان و با توجه به خشکسالی به وجود آمده، شهروندان اهوازی به منظور حفظ و پایداری شبکه برق در راستای رفاه و آسایش سایر شهروندان، الگوی مصرف را رعایت و لوازم پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف خاموش کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز ادامه داد: باید همه ما همت کنیم و در این تابستان گرم لوازم غیرضروری و پرمصرف مانند لباسشویی، جاروبرقی و حتی کولرهای اضافی را در ساعت پیک یا اوج مصرف از مدار خارج کنیم.

کریمی عنوان کرد: مردم با خاموش کردن لوازم غیرضروری برقی در ساعت‌های پیک بار، به خدمتگزاران خود در صنعت برق در این شرایط سخت خشکسالی کمک شایانی خواهند کرد و شرایط را برای آسایش خود و دیگر شهروندان بهبود خواهند بخشید.

وی تصریح کرد: وسایلی مانند تلویزیون، یخچال، فریزر، ماشین لباسشویی، چرخ گوشت، اتو، رادیو ضبط، کامپیوتر، ویدئو، مایکروویو، سرخ‌کن، ماشین ظرفشویی، مخلوط‌کن، کولرهای آبی و گازی، بخاری برقی، آبمیوه‌گیری، سشوار، پلوپز برق زیادی مصرف می‌کنند و از شهروندان انتظار داریم تا در ساعت‌های پیک بار از این لوازم استفاده نکنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مردم می‌توانند با اندکی توجه، درست مصرف کردن برق و رعایت الگوی مصرف بیاموزند و آن را در نحوه مصرف خود اعمال کنند. صرفه‌جویی در مصرف انرژی راهی بسیار موثر در پایین آوردن فشار وارد بر محیط و کاهش هزینه‌های خانواده‌ است و خانواده‌ها می‌توانند این موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.

وی افزود: تابستان امسال شاهد گرمای بی‌سابقه هستیم و شبکه برق در این هوای گرم در خدمت ما است پس بیاییم با هم در حفظ و استمرار و پایداری شبکه برق کاری کنیم تا کسی از این نعمت مهم محروم نشود. اگر لوازم غیرضروری برقی را در ساعت‌های پیک از مدار خارج کنیم شاهد پایداری شبکه برق خواهیم بود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار