تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۶۸۹۴۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حکایت گرمای ۵۰ درجه اهواز و ایستگاه‌هایی فاقد استاندارد
با شدت گرفتن هوای گرم و بالا رفتن دمای هوا در کلانشهر اهواز خدمات شهری نامطلوب از جمله ایستگاه‌های اتوبوس فاقد استانداردهای لازم سبب ایجاد موجی از اعتراض بین شهروندان شده است.

حکایت گرمای ۵۰ درجه اهواز و ایستگاه‌هایی فاقد استاندارد

با گوشه چادر عرق صورتش را پاک می‌کند و بعد برای خنک شدن خود را باد می‌زند، حرارت دمای هوا را می‌توان از سرخی صورت پسر بچه‌ای که در کنارش نشسته است و از شدت افزایش دما گرما زده شده حس کرد. با دیدن سیمای فرزندش زبان به گلایه می‌گشاید و می‌گوید؛ برای خوردن یک جرعه آب در خیابان باید مالیات پرداخت کرد اما همچنان امکاناتی مطابق با زمان قاجار به مردم ارائه می‌د‌هند.

وی در حالی که صورت فرزندش را با همان گوشه چادری که گاهی به عنوان باد بزن و گاهی برای خشک کردن صورتش از عرق استفاده می‌کرد صورت فرزندش را خشک و بعد باد می‌زد، می‌گوید؛ مردم در آفتاب داغ باید در ایستگاه‌هایی منتظر اتوبوس بایستند که از شدن گرما آهن آن‌ها در حال ذوب شدن است.

کم کم صدای اعتراض سایر مسافران بلند می‌شود و یکی از آن‌ها در ادامه سخنان خانمی که ابتدا لب به اعتراض گشوده بود، می‌گوید؛ در اغلب شهرهای دیگر ایستگاه‌های اتوبوس مکانیزه و دارای سیستم تهویه، سرمایشی و گرمایشی هستند اما در کلانشهر اهواز تنها توسعه را می‌توان در توسعه جیب برخی از مدیران مشاهده کرد.

حکایت گرمای ۵۰ درجه اهواز و ایستگاه‌هایی فاقد استاندارد

وی ادامه می‌دهد تنها در دو پایانه شهید فهمیده و آزادگان اهواز از ایستگاه‌های مکانیزه استفاده شده اما تمامی آن‌ها به سیستم سرمایشی مناسب مجهز نیستند و دانشجویان برای استفاده از اتوبوس به جای استفاده از فضای ایستگاه در فضای آزاد که البته جایگاه اتوبوس‌ها است می‌ایستند.

وی در ادامه می‌گوید؛ تنها یک یا دو ایستگاه در هر منطقه مکانیزه البته بدون تجهیز به سیستم خنک کننده هستند و مابقی از نوع قدیمی و فاقد استانداردهای لازم هستند به طوری که برخی از آن‌ها حتی یک صندلی برای نشستن ندارند.

بنا به دستور شهردار50 ایستگاه مکانیزه و 300 ایستگاه غیر مکانیزه سایبان‌دار شناسائی شد

سیدکوروش حسینی‌زاده رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه بیش از 1000 ایستگاه در کلانشهر اهواز وجود دارد از این تعداد 49 ایستگاه در شهر مکانیزه و تقریبا 450 ایستگاه سایبان‌دار هستند گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی که در شهر اهواز حاکم است در سال گذشته بنا به دستور شهردار تصمیم گرفته شد که تعدادی از ایستگاه‌های پرتردد در شهر را مکانیزه و تعدادی دیگر نیز سایبان‌دار شود.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز تصریح‌کرد: بنابراین 50 ایستگاه مکانیزه و 300 ایستگاه غیرمکانیزه سایبان‌دار در شهر اهواز شناسایی شد که بخشی از ایستگاه‌های سایبان‌دار در بودجه سال 97 مناطق شهرداری دیده شد.

وی ادامه داد: تمام مناطق کلانشهر اهواز در حال نصب ایستگاه اتوبوس هستند و خوشبین هستیم تا پایان سال بخشی از ایستگاه‌ها در مناطق نصب شوند.

هزینه هر ایستگاه مکانیزه بین 40 تا 50 میلیون تومان برآورد شده است

حسینی‌زاده گفت: هزینه تولید ایستگاه‌های مکانیزه جدید هزینه تولید بالایی دارند به طوری که در سال گذشته هزینه هر ایستگاه مکانیزه بین 40 تا 50 میلیون تومان برآورد کردیم بنابراین قرار شد برای ساخت ایستگاه‌های مکانیزه از طریق فراخوان به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار در قبال ساخت هر ایستگاه اتوبوس از مزایای آن از جمله تبلیغات محیطی می‌تواند استفاده کند، عنوان کرد: در سال جدید بخش فراخوان را عملیاتی و به حوزه سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز ارجاع دادیم.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز تصریح‌ کرد: از 50 ایستگاه مکانیزه 38 عدد آن در کمیسیون سرمایه‌گذاری مورد شناسائی محیطی و کارشناسی شده قرار گرفتند زیرا باید بخش محیطی ایستگاه‌ها به نحوی باشند که سرمایه‌گذار بتواند برای جبران هزینه تحمیل شده از مزیت تبلیغات محیطی ایستگاه مکانیزه بهره‌مند شود.

حکایت گرمای ۵۰ درجه اهواز و ایستگاه‌هایی فاقد استاندارد

وی با بیان اینکه 38 عدد از ایستگاه‌های مکانیزه از نظر محیطی و مکانی مورد تایید قرار گرفتند گفت: مکاتباتی با شرکت‌ها و سازمان‌هایی از قبیل آب، برق و گاز برای ساخت و نصب ایستگاه‌ها انجام شد و براساس قولی که سازمان سرمایه‌گذاری داده است تا پایان تیرماه تمام مراحل مربوط زیرساختی تکمیل  و در ماه آینده امر فراخوان انجام می‌شود.

حسینی‌زاده در پاسخ به عدم تجهیز برخی از ایستگاه‌های مکانیزه موجود در سطح شهر به سیستم سرمایشی و صندلی گفت: بنا به دستور و تاکیدات شهردار اهواز تمام ایستگاه‌های رنگ آمیزی و تجهیز به صندلی شدند.

برخی از ایستگاه‌ها به سیستم سرمایشی مجهز می‌شوند

وی در زمینه کولر ایستگاه‌های مکانیزه تصریح‌ کرد: در برخی از مناطق کولر نصب شده سرقت و تمامی شیشه‌های ایستگاه شکسته می‌شدند بنابراین به علت هزینه‌های به بار آمده به نصب مجدد شیشه و صندلی‌ پرداختیم.

رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری اهواز درباره فرسوده شدن کولر برخی از ایستگاه‌های اتوبوس گفت: کولر نصب شده در برخی از ایستگاه‌ها نیز بیش از 5 سال از زمان نصبشان گذشته و با توجه به وضعیت آب و هوایی اهواز به ویژه در فصول گرم سال همچنین نحوه استفاده جوابگو نیستند و شهرداری دستور داده است که در تعدادی از پایانه‌ها و ایستگاه‌های که نیاز مبرمی به نصب کولر دارند سیستم سرمایشی جدید خریداری و نصب شود.

نصب دو ایستگاه مکانیزه در پایانه غدیر 

حسینی‌زاده درباره نبود ایستگاه مکانیزه در پایانه غدیر گفت: ملک پایانه غدیر متعلق به سازمان هلال احمر بوده و شهرداری آن را اجاره کرده است و در حال حاضر نیز هلال احمر قصد فروش ملک را دارد و به شهرداری دستور تخلیه داده و به همین دلیل در پایانه غدیر هیچ ایستگاه مکانیزه‌ای نصب نشده است.

حکایت گرمای ۵۰ درجه اهواز و ایستگاه‌هایی فاقد استاندارد

وی افزود: شهردار اهواز تقریبا 10 روز گذشته جلسه‌ای را با هلال احمر داشتند و در این جلسه عنوان کردند که ملک را به شهرداری بفروشند و ما نیز در صورت توافق طرفین به سرعت پایانه غدیر را تجهیز می‌کنیم اما به علت افزایش دمای هوا قرار است 2 ایستگاه مکانیزه در این پایانه برای رفاه حال شهروندان نصب شود.

طرح 38 ایستگاه‌ها مکانیزه در  هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز مصوب شد

امیر صفی‌خانی رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز با اشاره به آخرین وضعیت ایستگاه‌های مکانیزه در کلانشهر اهواز عنوان کرد: 7 پروژه در هیئت عالی سرمایه‌گذاری شهرداری اهواز مصوب شد که احداث 38 ایستگاه‌های مکانیزه اتوبوس یکی از آن پروژه‌ها است.

وی افزود: طرح ایستگاه‌هاو مناطق انجام شده و مراحل بر اساس سه شاخص جمعیتی، مسافر و معبر اصلی اهواز مشخص شده و در آینده‌ای نزدیک برای احداث در اختیار سرمایه‌گذرا قرار می‌گیرد.
مرجع / تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
قبلا هم به دفعات مطلب زده شده که شهرداری و اتوبوسرانی اهواز و خوزستان اینقدر بد کار کرده اند طی این سالها و اینقدر خرابی هست که حد و حصر نداره
اصلا لیاقت این مردم اینطوری نیست
یه کم برن از اصفهان و تهران و شهرهای بالا یاد بگیرن که احتارم گذاشتن به مردم و خرج کردن براشون یعنی چی؟
این چه وضعه ایستگاهه ؟
چه وضع اتوبوس هاس
چه وضع مسیرهاس
چه وضع کیفیت رانندگان اونهاس
چه وضع مسیر یابی و زمان بندی اونهاس
یعنی هر کی میاد تو این شهر از این بی در و پیگیری حمل و نقل عمومی اینجا خنده اش میگیره که مثلا کلان شهره؟
نه فردگاه سرویس داره نه ایستگاه راه اهن نه پایانه ها نه مراکز اصلی
همش شده خرابی و نرسیدن به مردم
اتونوقت میگن چرا مردم ماشین میخرن
چرا ترافیک داریم
چرا جای پارک نیست
برای اینه که هیشکی به اتوسرانی و حمل و نقل عمومی این خراب شده اعتبار و اعتمادی نداره حتی زن و بچه خود مسئولین و رانندگان اتوبوسرانی هم اینو میدونن و میگن و بارها از شون شنیدیم به گوش های خودمون
یعنی واقعا تف به اوضاع اتوبوسرانی و شهرداری که توی این هوای گرم بی کیفیت ترین خدمات حمل و نقل عمومی را داره ارائه میده
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
0
0
حالا بازم خوبه یکی یه مطلبی زد به این موضوع پرداخت ایشاله درستش کنن نه فقط حرف مفت باشه
:
:
:
آخرین اخبار