تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۱۶۸۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استفاده از ظرفیت دستگاهها و ادارات شهرستان شوشتر برای توسعه فرهنگی هنری
خوزنیوز: نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت شناساندن شهرستان تاریخی شوشتر توسط اهالی فرهنگ و هنر گفت: باید از ظرفیت دستگاهها و ادارات شهرستان شوشتر برای توسعه فرهنگی هنری استفاده شود.
 
به گزارش خوزنیوز از شوشتر، در نشستی که نماینده شوشتر و گتوند با رئیس اداره ارشاد اسلامی شوشتر و معاونین، مدیران و اعضای انجمن ها در محل دفتر نماینده برگزار شده بود، سردار گیلانی ضمن تشکر از حضور هنرمندان شهرستان شوشتر با اشاره به موضوعات مختلف فرهنگی و هنری و اهمیت آن در جامعه اظهار کرد: برگزاری این جلسات باید خروجی داشته باشد و موضوعات مطرح شده  توسط مدیر اداره پیگیری و این انسجام فرهنگی هنری به خوبی حفظ شود‌.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل های فرهنگی هنری خوبی در سطح شهرستان وجود دارد افزود: در استان و شهرستان ظرفیت های فرهنگی هنری خوبی را می توان دید و به کار بست به طوری که از صدا وسیمای استان برای انعکاس و بازنشر دغدغه های هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر  و بازتاب توانمندی های آنان در رشته های مختلف می توان استفاده کرد.

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: باید از ظرفیت دستگاه ها و ادارات شهرستان برای توسعه فرهنگی هنری بهره برد. بی شک لازمه ی این مهم ، تشکیل یک ستاد و اتاق فکر است که این ظرفیت ها را فعال نماید.

وی با اشاره به تولیدات فرهنگی هنری و درآمدزایی آنها تصریح کرد: در راه جذابیت تولیدات فرهنگی هنری باید راهکارهایی ارائه داد و آنها را عملیاتی ساخت. زیرا که  یک هنرمند به لحاظ انجام فعالیتهای هنری، چهره محبوبی در جامعه است. بنابراین برگزاری مسابقات هنری  و برپایی نمایشگاه میتواند در راه ارائه تولیدات فرهنگی هنری و ایجاد انگیزه در شهرستان تاثیر گزار باشد.

سردار گیلانی هنر را استعدادی خدادادی دانست و گفت: زبان هنر بالاترین زبانهاست و هیچ زبانی تاثیرگزار تر از زبان هنر نیست. 

وی افزود: هنر به عنوان یک امر حیات بخش جامعه بشریست که اگر خوب اجرا شود خیلی میتواند تاثیر گزار باشد و یکی از زیرساخت های اساسی حفظ فرهنگ ها در همه ی جوامع هنر است . 

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زبان فارسی و تاثیر هنر در حفظ زبان و فرهنگ هر ملت بیان داشت: زنده نگه داشتن هنر نظیر شعرهای فردوسی و یا همان اثر گرانسگ ایشان" شاهنامه فردوسی" به نوعی  زنده نگه داشتن زبان فارسی است.

سردار گیلانی با تاکید بر ایجاد وحدت و یکپارچگی اهالی فرهنگ و هنر اضافه کرد: باید دست به دست هم داد خانه هنرمندان را ایجاد نموده تا میعادگاه هنرمندان و دوستداران فرهنگ و هنر باشد. البته در  این خصوص  باید پیگیری های لازم صورت گیرد که ان شاءالله ما نیز در این راستا و این حرکت ستودنی حمایت خواهیم کرد. 

وی  با ارائه پیشنهاداتی جهت رفع دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر بیان داشت: جلساتی در این خصوص با مدیر کل و دیگر مسئولان استانی و همچنین در تهران با وزیر ارشاد  در دستور کار خواهیم داشت  و با پیگیری های مدیر اداره ارشاد شهرستان شوشتر و رایزنی هایی که صورت خواهم داد این سلسله جلسات شکل خواهد گرفت.

وی با مثبت ارزیابی کردن این گونه جلسات گفت:قطعا این جلسه نقطه عطفی در بحث ارتباطات بیشتر با اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود و نیاز است به اتفاق این جمع  در بحث شوشتر شناسی  گامهای اساسی برداشته شود تا ظرفیت های موجود شهرستان تاریخی باستانی شوشتر را در همه ی ابعاد به جامعه و به ویژه نخبگان بشناسانیم .

نماینده مردم در مجلس در ادامه افزود: در خصوص ثبت و ضبط ۲۴ مقام موسیقی محلی شوشتر نیز با وجود اقداماتی که صورت گرفته باید به صورت جامع در ثبت، ضبط و تولید تمامی مقام ها  با هدف ماندگار ساختن این هنر ، کوشش دوچندانی به خرج داد .

لازم به ذکر است در ابتدای این نشست صمیمانه علی بهرامی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر با پر اهمیت خواندن  این گونه نشست ها از همراهی و همفکری و دغدغه مندی سردار گیلانی در حوزه فرهنگ و هنر قدردانی و گزارشی از اقدامات انجام شده در عرصه ی فرهنگی هنری شهرستان ارائه داد. همچنین در این جلسه مدیران و معاونین  انجمن ها، مشاورین و مدیران کانونهای وابسته به انجمن ها، به ارائه نقطه نظرات خود و عملکرد انجمن مربوطه پرداختند. در پایان این جلسه از دو تن از فعالان عرصه ی قرآن تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار:مریم جلودارپور
:
:
:
آخرین اخبار