تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۹۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
احداث ۱۲ کتابخانه در مناطق کم برخوردار خوزستان
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، از احداث ۱۲ کتابخانه در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای استان خبر داد و اظهار داشت: به زودی کار ساخت این کتابخانه ها به پایان می رسد
مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، از احداث ۱۲ کتابخانه در مناطق کم برخوردار و حاشیه ای استان خبر داد و اظهار داشت: به زودی کار ساخت این کتابخانه ها به پایان می رسد.

منصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی اهواز که با محوریت بررسی مشکلات کتابخانه های جدید التاسیس برگزار شد، گفت: یکی از مباحث مهم، بحث آسیب های اجتماعی در مناطق کم برخوردار است و در حال حاضر استانداری، وزارت کشور و مقام معظم رهبری به این کار اهتمام دارند.
 
وی اضافه کرد: ما نیز متاثر از این اقدام در اداره کل کتابخانه های عمومی استان به واسطه ایجاد فضای فرهنگی برای زدودن فقر آموزشی و فقر اطلاعاتی موجود در این مناطق، عمده برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی، زیرساختی، راه اندازی و احداث کتابخانه ها را آغاز کردیم.

وی افزود: ۱۲ پروژه در حال ساخت در استان داریم که بدون استثنا همه این ۱۲ پروژه در مناطق کمتر توسعه احداث شده که 2 کتابخانه در کوی رمضان و کوی ملاشیه اهواز که از نظر ساختمانی ۱۰۰ درصد تکمیل و آنچه باقی مانده، انشعابات آب و برق است که با کمک و همکاری صمیمانه شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آبفا اهواز به زودی حل خواهند شد.

لطیف حیائی اهوازی، معاون سیاسی امنیتی فرماندار اهواز، هم عنوان کرد: یکی از مسائل مهم در حوزه آسیب های اجتماعی در سراسر کشور، ساماندهی به مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار در بخش های مختلف است که از برنامه های اساسی وزارت کشور است؛ یکی از بحث های ساماندهی، توسعه زیرساخت های فرهنگی این مناطق از جمله احداث کتابخانه های عمومی است.

وی تصریح کرد: انتظار داریم اعضای انجمن کتابخانه های عمومی، به مناطق کم برخوردار و توسعه نیافته نگاه ویژه ای در مسائل مختلف اجتماعی، فرهنگی و زیرساختی داشته باشند و همگام و منسجم باید در این مناطق به دنبال اجرای اهداف این طرح ها در حوزه اجتماعی باشیم.

مرجع / شبستان
:
:
:
آخرین اخبار