تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۶۸۹۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان:
شناسایی 1233 کودک بازمانده از تحصیل در سال جاری
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: فروردین‌ماه امسال وزارت آموزش و پرورش به ما اعلام کرد 12 هزار و 125 کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارند که از این تعداد تا کنون یک هزار و 233 کودک شناسایی شده‌اند. 
  
اردشیر شجاعی در شورای آموزش و پرورش خوزستان که روز شنبه (30 تیرماه) در اداره‌کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، در خصوص شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان، اظهار کرد: در حوزه ابتدایی بیش از 68 هزار نوآموز و دانش‌آموز ابتدایی در استان تحصیل می‌کنند. در این حوزه چهار برنامه در دستور کار ما قرار دارد که یکی از آن‌ها انسداد مبادی بی‌سوادی است. 
  
وی افزود: در این طرح، شناسایی، جذب، آموزش و سپس نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل در برنامه قرار دارد. سال گذشته یک هزار و 268 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی و به کلاس‌های درس بازگردانده شدند. از فایلی که از طرف وزارتخانه، فروردین‌ماه امسال برای ما ارسال شد و شامل 12 هزار و 125 بازمانده از تحصیل بود، تاکنون یک هزار و 233 کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شده‌اند. 
  
معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: 10 هزار و 892 کودک هنوز شناسایی نشده‌اند. برای شناسایی و بازگرداندن این کودکان به 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم. خوزستان جزو استان‌هایی است که بالاترین تعداد بی‌سوادان در بازه سنی 10 تا 49 سال را دارد. قطعا بازگرداندن یک کودک زیر 12 سال به چرخه آموزش و پرورش از بازگرداندن فرد 20 ساله آسان‌تر است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار