تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۱۶۸۹۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان:
بیکاری موجب بالا رفتن آمار افراد تحت پوشش بهزیستی در خوزستان شده است
رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با بیان اینکه مسجدسلیمان با نرخ بیکاری 22.7 درصد بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارد، گفت: مساله بیکاری در خوزستان و مسجدسلیمان موجب افزایش فقر، طلاق و هزاران معضل دیگر شده است تا شاهد آن باشیم که آمار افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند، بالا باشد.

امید حاجتی روز شنبه (30 تیرماه) در شورای اداری مسجدسلیمان که با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: علیرغم مشکلات فراوانی که در مسجدسلیمان وجود دارد، مردم این شهرستان همیشه حضور بسیار خوبی در عرصه های مختلف سیاسی داشته اند.

وی افزود: ما می توانیم به صورت مقطعی و موضعی برخی از مشکلات این شهرستان را حل کنیم اما مساله اصلی این است که مردم در این شهرستان از نرخ بالای بیکاری رنج می برند.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان تصریح کرد: اگر مردمی داشته باشیم که نرخ اشتغال آنها افزایش پیدا کند، قطعا توان خرید و سرمایه گذاری آنها نیز به مرور زمان بالا می رود و شرایط بهبود پیدا خواهد کرد.

حاجتی عنوان کرد: بر اساس سرشمارس سال 95، نرخ بیکاری در خوزستان 14.3 درصد است اما شهرستان مسجدسلیمان با نرخ بیکاری 22.7 درصد بالاترین نرخ بیکاری را دارد.

وی ادامه داد: اگر به کمک یک برنامه ریزی منسجم نرخ بیکاری شهرستان مسجدسلیمان را به متوسط کشور نزدیک کنیم می توان گفت که مسجدسلیمان دیگر به چیزی نیاز نخواهد داشت و همه مشکلات را خود مردم حل خواهند کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان با اشاره به اینکه از مسجدسلیمان به عنوان شهر اولینها در کشور یاد می شود، اظهار کرد: بسیاری از اولینهای خاورمیانه در این شهرستان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم شهر مسجدسلیمان را به عنوان تنها موزه شهر کشور مصوب کنیم و با امتیازاتی که در حوزه گردشگری برای این شهر قائل می شویم، زمینه را برای توسعه شهرستان فراهم کنیم.

حاجتی ادامه داد: مسجد سلیمان 12 درصد از بافت فرسوده استان خوزستان را در خود دارد و پس از اهواز، از نظر میزان بافت فرسوده در رده دوم استان قرار دارد و این زمینه نیاز است با یک حمایت همه جانبه نسبت حل مشکلات آن اقدام شود.

وی بیان کرد: 2.1 درصد از خانوارهای کشور تحت پوشش بهزیستی هستند اما این آمار در خوزستان به جهت وجود مشکلات در بحث بیکاری 3.7 درصد و در شهرستان مسجدسلیمان 5.4 درصد است.

رییس سازمان برنامه و بودجه خوزستان ادامه داد: مساله بیکاری در خوزستان و این شهرستان موجب افزایش فقر و طلاق و هزاران معضل دیگر شده است تا شاهد آن باشیم که آمار افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند بالا باشد.

حاجتی اظهار کرد: در بحث توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمک شود تا طرح هایی که در این زمینه ها هستند اجرایی شوند و بتوانیم حمایت لازم را از این خانوارها داشته باشیم.  
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار