تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۱۶۸۹۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مسجدسلیمان:
آمار خودکشی در مسجدسلیمان نگران‌کننده است
نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر مسجدسلیمان چهره یک شهر را ندارد، گفت: در مسجدسلیمان آمار آسیب‌های اجتماعی بالا، آمار طلاق تکان‌دهنده و آمار خودکشی نگران‌کننده است.

علی عسکر ظاهری در جلسه شورای اداری شهرستان مسجدسلیمان که روز شنبه (30 تیرماه) با حضور معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در حدود سال 1366 در شهرستان مسجدسلیمان بنا بر این گذاشته‌ شد که به دلیل آلودگی نفت و گاز، پنج‌ هزار خانواده جابه‌جا شوند و به همین دلیل حدود 17 سال اجازه بازسازی در این شهر ندادند و شهر به یک مخروبه تبدیل شد.

وی افزود: دولت تصویب کرده برای تکمیل این جابه‌جابی 120 میلیارد تومان در اختیار راه و شهرسازی قرار دهد و در نهایت از یک هزار واحد مسکونی که از ارتش خریداری شد و پول زمین آن نیز به طور کامل داده نشده است، 500 واحد آماده و 500 واحد نیمه‌کاره رها شد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم نمی‌دانند چه ‌کسی باید پاسخگوی آنان باشد، گفت: شهرستانی که انتظار دارید اقتدار، نظم و امنیت داشته باشد یک ساختمان زندان، دادگستری، نیروی انتظامی و غیره ندارد.

ظاهری تصریح کرد: در خوزستان به طور میانگین 8 درصد مدارس نیاز به تخریب یا بازسازی دارند اما این رقم در مسجدسلیمان 58 درصد است.

وی عنوان کرد: 46 درصد روستاهای مسجدسلیمان با تانکر آبرسانی می‌شوند. این شهر چهره شهر ندارد و از امکانات تفریحی و ورزشی برخوردار نیست و این فضایی نیست که بتوان در آن زندگی کرد. جوانان ما به لیگ برتر فوتبال راه پیدا کردند اما یک زمین ورزشی ندارند.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی افزود: در شهر مسجدسلیمان آمار آسیب‌های اجتماعی بالا و آمار طلاق تکان‌دهنده و آمار خودکشی نگران‌کننده است.

ظاهری گفت: با پیگیری‌هایی که انجام شد، 47 هزار هکتار از زمین های شمال خوزستان که بخش عمده‌ای از آن در این حوزه‌های انتخابی هستند، مجوز برداشت آب گرفتند اما اعتباری نداریم که بتوانیم که بتوانیم بستر لازم را مهیا و کشاورزی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای نهایی فرودگاه مسجدسلیمان، گفت: برای فرودگاه مسجدسلیمان توجیه سیاسی و اقتصادی و اجتماعی داریم. پتروشیمی مسجدسلیمان می‌تواند تولید و اشتغالزایی بالایی داشته باشد و پتروپالایش آن نیز می‌تواند 6 هزار فرصت شغلی ایجاد کند. اکنون مجوز حفاری مناطق جدید از دولت گرفته‌ شده که نیاز به تردد خط هوایی دارد.

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتکل در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین مجوز بیمارستان 22 بهمن مسجدسلیمان را گرفته‌ایم و انتظار کمک برای تشکیلات و تامین اعتبار آن را از سازمان برنامه و بودجه داریم.

وی ادامه داد: در سالهای گذشته مجوز بیمارستان اندیکا نیز اخذ شده اما به دلیل عدم تامین اعتبار بلاتکلیف مانده است. 
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار