تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۱۶۸۹۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رییس امور آموزش و پرورش سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح کرد:
پیشنهاد اختصاص امتیاز فوق‌العاده برای معلمان خوزستانی
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: پدیده ریزگردها در خوزستان باعث شده است که معلمان این استان را ترک کنند؛ در این زمینه پیشنهاد شد که افزایش انگیزه‌ای به صورت فوق‌العاده یا خدمات رفاهی خاص در این منطقه برای معلمان در نظر گرفته شود و قرار شد آموزش و پرورش، طرح اولیه آن را تنظیم کرده و به ما ارائه دهد.

سعید طاهری در حاشیه شورای آموزش و پرورش خوزستان که روز شنبه (30 تیرماه) در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح ملی در سال گذشته و امسال مجوز جذب حدود 17 هزار نیرو داده شد که 15 هزار نیرو به صورت آزاد و از طریق ماده 28 قانون جذب شدند. 

وی افزود: آزمون استخدامی نیز برای این نیروها برگزار شده است. در حال حاضر این افراد در مراحل بعدی گزینش هستند و سهمیه نیز به خوزستان اختصاص داده شده است. 25 هزار مجوز جذب نیرو نیز ظرف چند روز گذشته در سازمان برنامه و بودجه تأیید شد که این نیروها باید از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شوند، البته لازم است زیرساخت‌هایی برای جذب این افراد در دانشگاه فراهم شود.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بحث نیروی انسانی، استفاده از ماده 103 قانون خدمات کشوری بسیار حائز اهمیت است. معلم یک انباشت سرمایه انسانی است. باید برای حفظ، ارتقاء و افزایش انگیزه معلمی برای ادامه همکاری در سازمان آموزش و پرورش حداکثر همکاری را داشته باشیم. با خرید خدمات آموزشی، استفاده از خدمات بخش غیردولتی و... امیدواریم  این کمبود نیروی انسانی را جبران کنیم.

طاهری تصریح کرد: بحث نیروی انسانی بسیار بحث حساس و پیچیده‌ای است. وقتی در آموزش و پرورش، معلمان تقاضای بازنشستگی می‌دهند، شاید برای ادامه کار، انگیزه مالی ندارند. ما به عنوان سازمان برنامه و بودجه باید زیرساخت‌های لازم را برای افزایش انگیزه آن‌ها فراهم کنیم. در دیدارهایی که با معلمان داشتم متوجه شدم این انگیزه در معلمان وجود دارد. ماده 103 قانون خدمات کشوری در مجلس تصویب شده است و آن قانون باید ملاک کار باشد. البته باید دغدغه‌ها و انتظارات معلمان را نیز در نظر داشته باشیم تا از این سرمایه استفاده کنیم.

وی افزود: آموزش و پرورش شالوده کار توسعه در کشور است. معلمانی نیز که به سن بازنشستگی رسیده‌اند، بهترین نیروی انسانی کشور هستند. باید این سرمایه عظیم آموزش و پرورش را حفظ کنیم. هیچ جبر و اجباری برای ماندن معلمان وجود ندارد. اما وظیفه ما این است که انگیزه لازم را ایجاد کنیم که کسانی که توانایی ماندن در آموزش و پرورش را دارند، به کار خود ادامه دهند.

رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سرانه فضای آموزشی در سه یا چهار استان کشور پایین است. یکی از این استان‌ها خوزستان است که نسبت به میانگین کشور سرانه فضای آموزشی پایینی دارد. این مسأله لزوم توجه در سطح ملی و استانی را نشان می‌دهد. در خوزستان 420 پروژه در حال اجرا است که به حدود 308 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارند.

طاهری خاطرنشان‌کرد: همچنین قرار است تمام هزینه‌هایی که در این 420 پروژه از طریق دولت انجام شده، به عنوان آورده دولت محسوب شوند. به جای اینکه به دنبال اجرای پروژه جدید باشیم، باید به دنبال اتمام این پروژه‌ها در استان باشیم. در گذشته خیرین کارهای خود را انجام می‌دادند و منتظر بودند دولت سهم خود را انجام دهد، اما در این پروژه‌ها دولت سهم خود را انجام داده است. در سطح ملی نیز حتما به خوزستان توجه ویژه‌ای می‌شود.

وی در خصوص مهاجرت معلمان از خوزستان گفت: برخی از معلمان به دلایل متعدد از استان مهاجرت می‌کنند. پدیده ریزگردها در خوزستان نیز مزید بر علت شد تا معلمان استان را ترک کنند. در این زمینه پیشنهاد شد که افزایش انگیزه‌ای به صورت فوق‌العاده یا خدمات رفاهی خاص در این منطقه برای معلمان در نظر گرفته شود و قرار شد آموزش و پرورش، طرح اولیه آن را تنظیم کرده و به ما ارائه دهد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار