تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱
کد خبر: ۱۶۸۹۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان :
اعتبارات استان نیازمند الگوی مصرف صحیح است
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: برای این که بتوانیم از اعتبارات اختصاص داده شده به استان به خوبی استفاده کنیم نیاز به الگوی مصرف درستی داریم.

علی حسین زاده شامگاه شنبه در کارگروه فرهنگ، گردشگری و ورزش استان خوزستان در اهواز اظهار داشت: در سه سال اخیر بر اساس راهبرد و برنامه هایی که مشخص شده بود روند کارها واجرای پروژه ها در استان به خوبی در حال پیشرفت است و قطعا در این بین افزایش میزان اعتبارات به زمان بهره برداری از پروژه ها سرعت می بخشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری با اشاره به این که خوزستان یک استان راهبردی در کشور به شمار می رود که نیازمند توجه بیشتر از جانب مسئولان است افزود: بسیاری از شهرستان های استان نظیر بندر امام خمینی (ره) به اندازه یک استان مسئله دارند لذا نمی توان خوزستان را با بسیاری از استان های دیگر قیاس کرد. اگر کردستان یک استان مرزی است خوزستان نه تنها مرز دارد بلکه دریا، نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی و موارد متنوع دیگری دارد که روی مسایل فرهنگی، اقتصادی و سیاسی کشور اثرگذار است.

در ادامه افشین حیدری مدیرکل ورزش و جوانان استان گفت: خوزستان با وجود 260 تیم لیگ برتری و لیگ کشوری، قطب ورزش کشور به شمار می رود و به تنهایی 25 درصد از تیم های حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور را تشکیل می دهد.

وی نبود اماکن ورزشی مناسب را از مهمترین مشکلات ورزش استان دانست و گفت: سرانه فضاهای ورزشی خوزستان از میانگین سرانه کشور کمتر است به گونه ای که 10 شهرستان استان از وجود استخر بی بهره هستند.

حیدری با اشاره به این بسیاری از زمین های ورزشی استان شرایط مطلوبی ندارند افزود: پروژه سالن ورزشی چهار هزار و 500 نفری اهواز 12 سال نیمه کاره رها شده بود ،امیدواریم این پروژه ملی تا پایان سال 98 به بهره برداری برسد.

در ادامه محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به نبود یک پروژه ملی در بخش فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که بسیاری از پروژه های ما استانی هستند به حال خود رها می شوند و به لحاظ اعتبار با مشکل مواجه هستند لذا امیدواریم به پروژه عمرانی استان از دید ملی نگاه شود.

همچنین مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان افزود: با توجه به گستردگی برنامه های ما در صدا و سیمای کشور به ویژه در ایام اربعین حسینی، حضور کاروان های راهیان نور و مسابقات ورزشی یکی از مشکلات ما، نبود دستگاه واحد سیار مناسب در استان است. در حال حاضر تنها یک واحد سیار داریم که متعلق به سال 78 است و جوابگوی برنامه های تلویزیون نیست.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار