تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۱۶۸۹۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان رتبه سوم کشوری را در تعداد دانش آموز دارد
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوزستان رتبه سوم کشور را از لحاظ تعداد دانش آموزان دارد این در حالی است که رتبه این استان در میزان آمار نیروی انسانی پنجم کشور است.

محمد تقی زاده روز شنبه در نشست مسئولان آموزش و پرورش خوزستان که با حضور رییس امور آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای سازمان برنامه و بودجه کشور در محل این اداره کل برگزار شد، با بیان اینکه شاخص تناسب آمار دانش آموزان با نیروی انسانی در این استان رعایت نشده افزود: برای سال تحصیلی جدید با کمبود هفت هزار معلم با مشکل جدی روبه رو خواهیم بود.

وی با ذکر اینکه در سال تحصیلی 97-96 برای اینکه کلاسی در خوزستان بدون معلم نباشد هر معلم در چند مدرسه تدریس می کرد ادامه داد: همچنین در کنار کمبود نیروی معلم درهفته 200 هزار ساعت بالغ بر هشت هزار نفر نیروی خدماتی و اداری کمبود در آموزش و پرورش خوزستان وجود دارد.

رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این نشست گفت: در سال 97 کل استخدام کشوری در آموزش و پرورش 14 هزار نفر خواهد بود که 6 درصد از این سهم متعلق به خوزستان است.

جلیل ناصری بیان کرد: با سهمیه 6 درصد که به خوزستان برای استخدام نیرو داده می شود نمی توان کمبود نیروی این استان را جبران کرد.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی از دوران جنگ تحمیلی در خوزستان رخ داده که هنوز جبرانی برای آن رخ نداده است.

وی ادامه داد: در برخی استان ها ردیف های خاصی برای استخدام معلمان گرفتند که از جمله برای استان سیستان و بلوچستان یک هزار و 500 نفر سهیمه استخدامی خارج از برنامه مصوب صادر شد.

رییس طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: پارسال با جذب نیروی حق التدریس در خوزستان، مشکل اضافه کاری معلمان که مجبور به تدریس بودند در این استان برطرف شد. 

وی ادامه دارد: خوزستان 12 درصد حق التدریس کشور را دارد اما سهمیه استخدامی آن حداقل است.

ناصری با اشاره به آمار بالای مهاجرت معلمان از خوزستان ادامه داد: خوزستان از استان هایی است که بیشتر بحران ها در آن رخ داده و با همه کنترل کردن ها 600 معلم در سال از این استان خارج می شوند.

این نشست معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور به همراه پنج رییس و سه مشاور خود برای حضور در چند نشست و بازدید از شهرستان های خوزستان و بررسی مشکلات و ظرفیت های این استان از جمعه شب در سفری 2 روزه وارد خوزستان شدند.

خوزستان بیش از یک میلیون دانش آموز دارد که 45 هزار و 797 معلم آموزش آنها را بر عهده دارند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار