تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۱۶۹۰۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان‌:
سکونتگاه‌های جدید اهواز بر اساس اصول شهرسازی مدیریت می‌شوند
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به اضافه شدن 6 سکونتگاه غیررسمی به محدوده اهواز، گفت: از این به بعد این شهرها بر اساس اصول شهرسازی هدایت و مدیریت خواهند شد. 

فرامند هاشمی‌زاده با اشاره به اضافه شدن 6 سکونتگاه غیررسمی به محدوده اهواز، اظهار کرد: این 6 سکونت‌گاه غیررسمی به شکلی پیش از تصویب در طرح بازنگری جامع شهر اهواز نیز جزو محدوده شهری اهواز حساب می‌شدند زیرا شهرداری به آنها خدمات ارائه می کرد.

وی افزود: با تصویب طرح بازنگری جامع شهر اهواز چیز جدیدی به بار خدماتی شهرداری اضافه نمی‌شود، زیرا پیش از این نیز شهرداری در آن مناطق نسبت به ارائه خدمات و صدور پروانه‌ها اقدام می‌کرد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان تصریح کرد: با توجه به اینکه این 6 سکونتگاه غیررسمی اکنون به صورت رسمی در محدوده شهر اهواز قرار گرفته‌اند، خدمات صرفا از جنبه جمع‌آوری زباله و پسماند خارج می‌شود و در قالب پایداری، مقاوم‌سازی و بازآفرینی این سکونتگاه‌ها ارائه خواهد شد.

هاشمی‌زاده ادامه داد: از این به بعد این مناطق بر اساس اصول شهرسازی هدایت و مدیریت خواهند شد اما باید گفت که در این سکونتگاه‌ها از نظر شبکه‌های رفت و آمد، رعایت سرانه‌ها و نوع معماری مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: این سکونتگاه‌ها در طول زمان بر اساس طرح تفصیلی شهر اهواز از نظر معماری، اصول شهرسازی و رعایت حد نصاب‌ها اصلاح خواهند شد. با توجه به اینکه دولت برای بازآفرینی این مناطق اعتباراتی قرار داده است، در حال بازبینی نیازهای این مناطق هستیم.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: مساله بازآفرینی این سکونتگاه‌ها فقط مرتبط به خیابان‌های این مناطق نیست، بلکه بافت مسکونی و تجاری را نیز شامل می‌شود تا شاهد افزایش و ارتقا سطح ایمنی منازل در این 6 سکونتگاه در شهر اهواز باشیم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار