تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
کد خبر: ۱۶۹۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون سازمان برنامه و بودجه خبرداد:
تشکیل کمیته اجرایی برای پیگیری و رفع مشکلات خوزستان
معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از تشکیل کمیته اجرایی در سطح استان و سطح شهرستان برای پیگیری مشکلات استان خبر داد.

سعید نمکی شب گذشته در جلسه ای که با هدف بررسی مشکلات خرمشهر در سالن شهید دورقی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در سطح استان یک کیمته اجرایی مصوب شد که استاندار خوزستان رئیس و مدیر برنامه و بودجه دبیر آن است و یک نفر از سوی سازمان برنامه و بودجه به عنوان نماینده این سازمان و مدیر اجرایی برای پیگسری مشکلات و انعکاس نتایج جلسات به عضویت این کمیته در می آید.

وی از آغاز به کار این کمیته تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: از دو هفته آینده مدیران اجرایی استان جلسات خود را برگزار کرده و صورت جلسه جلسات ماهیانه خود و کارهایی که باید انجام شود، یا برای سال ۹۸ دیده شود و یا در طول برنامه توسعه ششم و در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید اجرایی شود را لحاظ می کنند و به سازمان برنامه و بودجه منعکس می کنند.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش خرمشهر، آمار معلمان این استان را ۲۵۰ نفر اعلام کرد که از ثبت ۵۰ درخواست انتقال از این میان خبر داد. معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این خصوص اظهار کرد: آمار گرفته شده از میزان گریز معلم از خوزستان به دیگر استان ها از جمله، البرز، تهران، کهکیلویه و بویر احمد و اصفهان آمار خوبی نیست که این مشکل در حال پیگیری است و در همین راستا دولت جذبه های را برای هم معلمان و هم برای کادر اجرایی آموزش و پرورش خوزستان در نظر گرفته است.

وی به بحث اشتغال به عنوان دیگر مشکل استان خوزستان به ویژه دو شهرستان آبادان و خرمشهر اشاره کرد و گفت: برای بحث اشتغال، تبصره ۱۴ وجود دارد که آئین نامه اجرایی آن در حال ابلاغ است که خوزستان یکی از این استان هایی است که می تواند از این تبصره بهره مند شود.

نمکی، ایجاد نشاط اجتماعی را لازمه استان خوزستان دانست و بیان کرد: بهداشت روان مردم  این منطقه که هنوز درگیر جنگ هستند خوب نیست و آمار خودکشی در استان خوزستان به ویژه در شهرستانی همچون مسجدسلیمان بالاتر از حد معمول است و باید با ایجاد اشتغال و هم افزایی در التیام آلام و تلطیف روان این مردم کوشید.

وی  در ادامه به مشکلات زیست محیطی نیز پرداخت و بیان کرد: ادامه سد سازی ها در ترکیه می تواند منطقه را با چالش جدی ریزگردها مواجه کند و ضعف حاکمیتی و توانمندی سیاسی کشورهای عراق سوریه در ایجاد این مشکل موثر بوده است و رفع ین مشکل به صورت فرامنطقه ای و از طریق رایزنی های بین  المللی امکان پذیر است.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسه پیگیری تخصیص ردیف عمرانی برای خرمشهر که در سال ۹۵ تصویب و تاکنون به صورت کامل تخیص نیافته، همچون احداث فرهنگسرا و خسارت کشاورزان در اثر خشکسالی و شوری آب را وعده کرد.

این جلسه با حضور استاندار، نماینده و اعضای شورای شهر، فرماندار خرمشهر، قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد و مدیران شهرستان به بیان مشکلات پرداختند. بازدید از ساختمان معروف به ۶ طبقه یکی از برنامه های سفر نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه به خرمشهر بود.
مرجع / مـهـر
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مصطفی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
همه چیز هست چیزی که نیست غیرت مسئولین مدیرانه استانه و عدم کنترل بالا دستی ها روی اونها
:
:
:
آخرین اخبار