تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۱۶۹۰۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده مردم خرمشهر:
رفع مشکلات عمران خرمشهر با اوراق خزانه ۳ تا ۴ ساله امکانپذیر نیست
رفع مشکلات عمران خرمشهر با اوراق خزانه ۳ تا ۴ ساله امکانپذیر نیستنماینده مردم خرمشهر در مجلس با یادآور شدن اینکه ۱۰ درصد از ردیف عمرانی تصویب شده برای خرمشهر به صورت اوراق زمان دار بوده بر ناکارآمدی این اوراق در رفع مشکلات شهری تاکید کرد.

عبدالله سامری شامگاه گذشته در نشستی که با حضور سعید نمکی معاون سازمان برنامه و بودجه در فرمانداری خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: برای بحث اعتبارات خرمشهر در سال ۹۴ ردیف مستقلی برای توسعه عمرانی این شهر تعریف شد  که این مبلغ در سال ۹۴ و ۹۵ تعلق نگرفت و در سال ۹۶ مصوب شده حدود ۲۵ درصد از نیم مبلغ تعریف شده که ۵۰ میلیارد تومان بوده است تخصیص یافت که حدود ۱۰ درصد آن هم به صورت اوراق زمان دار سه تا چهار ساله بود.

وی افزود: هیچ پیمانکاری با اوراق سه و چهار ساله حاضر به اجرای پروژه نیست و مشکل عمران خرمشهر با این اوراق طولانی مدت رفع نمی شود و با تعبیری ساده تر می توان گفت خرمشهر با اوراق خزانه سه و چهار ساله ساخته نمی شود.

نماینده مردم خرمشهر در ادامه به مشکلات آموزشی به عنوان دیگر چالش خرمشهر پرداخت و بحران کمبود معلم  در خرمشهر طی آینده نزدیک را پیش بینی کرد و گفت: در چند ماه آینده خرمشهر با بحران کمبود معلم مواجه می شود و به خصوص در زمینه معلمان حق التدریسی با چالش جدی مواجه خواهد بود.

کمبود فضاهای آموزشی مناسب دیگر مشکلی آموزش و پروش خرمشهر بود که نماینده مردم خرمشهر به آن اشاره کرد و از فرسوده بودن مدارس به خصوص مدارس حاشیه شهر خرمشهر به عنوان دیگر مشکل نیازمند پیگیری یاد کرد.

سامری، همچنین خواستار توجه به زیرساخت های ورزشی شد و بیان کرد: خرمشهر در عرصه ورزش ظرفیتی عالی دارد و پتانسیل جوانان خرمشهر در ورزش بالاست اما زیرساخت های ورزشی مطلوب در این شهر ساخته نشده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار