تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۶۹۰۳۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح تعریض پل ناجیان شوش تکمیل شد
فرماندار شهرستان شوش گفت: طرح تعریض و ایمن سازی پل شهید ناجیان در غرب کرخه با اتمام عملیات سازه پل آخرین گام اجرا را طی می کند.

طرح تعریض پل شهید ناجیان که ارتباط 40 روستای بخش فتح المبین را در غرب رودخانه کرخه در شهرستان شوش برقرار می کند اردیبهشت ماه پارسال آغاز شد.

پل شهید ناجیان نقش مهمی در تردد زائران کربلا دارد که شهرستان شوش را به مرز چذابه متصل می کند.

با بسته شدن پل ناجیان بر روی خودروها از اردیبهشت ماه پارسال تاکنون تردد اهالی روستاهای بخش فتح المبین از طریق پل شناور انجام می شود.

عدنان غزی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح تعریض پل شهید ناجیان در غرب کرخه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق بازدید صورت گرفته عملیات تعریض این پل به پایان رسیده و تنها روکش آسفالت آن باقی مانده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را 80 میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت:پیش بینی می شود پل ناجیان حداکثر ظرف مدت یک ماه آینده زیر بار ترافیک قرار گیرد.

فرماندار شوش همچنین روند احداث پل روستای زعن را که ارتباط شهر فتح المبین و 10 روستای این بخش را برقرار می کند مطلوب دانست و گفت: تلاش می شود این پل که نقش مهمی در حمل و نقل اهالی بخش فتح المبین دارد امسال تکمیل شود.

غزی در خصوص جاده حرم تا حرم نیز گفت:این طرح که از حرم حضرت دانیال نبی (ع) در شوش آغاز و تا کربلای معلا امتداد دارد نقش مهمی در توسعه اقتصادی شمال خوزستان داشته که به تصویب رسیده و اجرای آن در دست پیگیری است.

شهرستان شوش در شمال خوزستان از طریق بخش فتح المبین با کشور عراق هم مرز است.
پل ناجیان به دلیل اتصال شوش به مرز چذابه و تردد به استان ایلام نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

بخش مرزی فتح المبین شهرستان شوش 860 کیلومتر مربع وسعت دارد.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار