تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۹۰۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهاسازی آب برای مصرف کشاورزی در آبادان ادامه پیدا کند
امام‌جمعه آبادان گفت: وضعیت آب کشاورزی تا نزدیک به شهر چوئبده مناسب و امکان استفاده آن برای کشاورزی فراهم است اما آبی که آزاد شده به‌صورت موقت است و باید رهاسازی آب مجدداً صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی ابراهیمی پور اظهار کرد: وضعیت آب شهری ما تقریباً به ثبات رسیده است و جا دارد از همه عوامل این موضوع از کارگر ساده گرفته تا دیگر عوامل تشکر کنم.

خطیب نماز جمعه آبادان با تأکید بر مشکلات آبادان در حوزه آب شرب عنوان کرد: هر چند شهر چوئبده و اروندکنار هنوز با مشکل روبه‌رو هستند و اما مسئولان قول دادند که به‌زودی آب این مناطق نیز به ثبات برسند.

وی با بیان اینکه شکستن لوله توسط عوامل سهوی و عمدی یکی از مشکلات است، بیان کرد: دشمنان و معاندان به‌عمد این لوله‌ها را می‌شکنند یا در مراکز برقی مشکل ایجاد می‌کنند تا نارضایتی در مردم به وجود آورند. مردم نیز تلاش کنند در خانه امکان ذخیره‌سازی آب را داشته باشند تا در مواقع ضروری از این آب استفاده کنند.

امام‌ جمعه آبادان بیان کرد: به‌طور ویژه نیز از مدیرکل آبفای شهری تشکر می‌کنم چرا که قرار داری برای نصب چند آب شیرین برای شیرین سازی آب دریا به برای آبادان منعقد کرد تا آب‌شیرین‌کن‌های در نقاط مورد نظر نصب‌ شده و آب شیرین برای آبادان تهیه کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی وضعیت آب کشاورزی تا نزدیک به شهر چوئبده مناسب است و امکان استفاده آن برای کشاورزی فراهم است و ناخالصی آب به‌گونه‌ای پایین آمده که برای آبیاری گیاهان قابل‌استفاده است اما آبی که آزادشده به‌صورت موقت است و باید تلاش شود رهاسازی آب مجدداً صورت بگیرد.

ابراهیمی‌پور گفت: بارها تأکید کردیم که باید تمام کسانی که از دهانه کارون تا انتها از آب استفاده می‌کنند پمپ‌های خود را خاموش کنند تا آب بیشتری به آبادان برسد و همان‌طوری که استاندار خوزستان نیز اشاره کرد اجازه دهند این آب استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه قول حل مشکل آب شرب روستایی را نیز داده‌اند اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده نباید در حواشی ذوالفقاری و شطیط مشکلی وجود داشته باشد و از همه‌کسانی که در این راستا تلاش و همراهی کنند تشکر می‌کنیم.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار