تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۶۹۰۴۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
800 هکتار به مساحت بیشه زارهای دزفول افزوده شد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول گفت:بر اساس تصویر برداری هوایی که اخیرا انجام شده مساحت بیشه زارهای دزفول در سالهای اخیر 800هکتار افزایش داشته است.

بهمن شلال شاه آبادی روز یکشنبه افزود:پیش از این مساحت بیشه زارهای دزفول حدود پنج هزار و 100 هکتار بود که در تصویربرداری هوایی اخیرا مساحت آنها در امتداد رودخانه دز افزوده شده است.

وی افزود:این افزایش حاصل گسترش طبیعی بیشه ها بوده که از روستاهای زاویه تا بنه حاجات را شامل می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دزفول ادامه داد:با افزایش این بیشه زارها ،وسعت بیشه زارهای شهرستان دزفول به پنج هزار و 900 هکتار رسیده که در طول 48 کیلومتر در امتداد رودخانه دز گسترش دارند.

شلال شاه آبادی گفت:230 هزار هکتار از جنگل های زاگرس در دزفول واقع شده که طرح صیانت از این جنگل ها در خوزستان در حال تدوین است که اجرا خواهد شد.

وی بیان داشت:امسال طرح پایلوت تقویت درختان بلوط برای مبارزه با آفات و تقویت جوانه ها در سطح 500 هکتار از درختان بلوط سالند کوه دزفول اجرا شد.

وی در خصوص مبارزه با تصرف اراضی ملی توسط سودجویان نیز گفت:بیش از 200 پرونده در طول سالهای اخیر در خصوص رفع تصرف جنگل ها وبیشه زارهای دزفول در دادگستری تشکیل شده که در حال بررسی قضایی است.

شلال شاه آبادی در خصوص آتش سوزی جنگل ها و بیشه زارهای دزفول در بهار و تابستان امسال نیز گفت:در چهار ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه پارسال آتش سوزی در جنگل و بیشه زارهای این شهرستان 90 درصد کاهش داشته است.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار